Σχεδιάζοντας ένα ταξίδι στο Μάτσου Πίτσου, Περού

Αν είσαι ταξιδιώτης του κόσμου, είναι πολύ πιθανό κάποια στιγμή στη ζωή σου να πάρεις την απόφαση να επισκεφτείς το Μάτσου Πίτσου. Αυτός ο διάσημος προορισμός αναφέρεται ως ένας ιστότοπος που πρέπει να δείτε σε κάθε σημαντικό ταξιδιωτικό ιστότοπο και ταξιδιωτικό έντυπο.

Πρόσφατα, ταξίδεψα στο Μάτσου Πίτσου με τις δύο κόρες μου και μπορώ να βεβαιώσω προσωπικά ότι είναι ένα μέρος γεμάτο θαύμα και δέος. Το ταξίδι και η τοποθεσία είναι εμπειρίες που θα θησαυρίζουμε πάντα με αγάπη. Πραγματικά δεν υπάρχουν νέα επαινετικά λόγια που θα μπορούσα να γράψω που θα πρόσθεταν πολλά στον αυξανόμενο κατάλογο πολλών που έκαναν αυτό το ταξίδι πριν από εμένα.

Αλλά μια μοναδική συνεισφορά που μπορώ να προσθέσω είναι να προτείνω ότι όταν όντως αποφασίσετε να κάνετε αυτό το ταξίδι, υπάρχουν πολλές επιλογές που θα πρέπει να κάνετε. Ο προγραμματισμός ενός ταξιδιού στο Μάτσου Πίτσου, η έρευνα των επιλογών σας, η σωστή επιλογή και η κατάρτιση σχεδίων μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία σας και να ανεβάσουν το ταξίδι σας στην κατάσταση του θρυλικού. Ακολουθεί μια σύντομη λίστα ερωτήσεων που θα πρέπει να εξετάσετε προτού οριστικοποιήσετε τα σχέδιά σας για το Μάτσου Πίτσου.

Ποιο επίπεδο άνεσης θα κάνει το ταξίδι σας πιο ευχάριστο;

Οι περισσότερες τουριστικές εταιρείες κάνουν κράτηση για ομαδικές εκδρομές σε ξενοδοχεία 3 αστέρων. Αναβαθμίσαμε τα ξενοδοχεία μας σε ξενοδοχεία 4 αστέρων αναμένοντας ότι μπορεί να χρειαστούμε υψηλότερο επίπεδο άνεσης και πιο ποιοτικές επιλογές φαγητού για πρωινό. Αυτή αποδείχθηκε μια καλή απόφαση. Το υψόμετρο των Άνδεων μας επηρέασε περισσότερο από όσο περιμέναμε. Δεν μας εμπόδισε ποτέ να κάνουμε κάτι, αλλά ήταν πάντα μια μικρή ενόχληση που επηρέαζε το ταξίδι μας. Δεν βρήκαμε τους εαυτούς μας να λαχανιάζουν ή να ψάχνουμε για δεξαμενές οξυγόνου, αλλά βιώσαμε πονοκεφάλους, ζαλάδα και περισσότερη κόπωση από ό,τι περιμέναμε.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε παρουσιάστηκε όταν προσπαθούσαμε να κοιμηθούμε. Συχνά βρεθήκαμε να αναπνέουμε βαριά και να ξυπνάμε σε περίεργες ώρες. Μετά από 7 ημέρες στο μεγάλο υψόμετρο, δεν προσαρμοστήκαμε ποτέ πλήρως στο κλίμα. Τα άνετα ξενοδοχεία βοήθησαν στη διευκόλυνση της προσαρμογής και στη μείωση του προβλήματος. Το να προσέχουμε τι φάγαμε και να εκμεταλλευόμαστε καλά πρωινά σίγουρα μείωσε τον χρόνο που χάναμε από την ασθένεια.

Καλύτερη εποχή για να επισκεφτείτε το Μάτσου Πίτσου;

Η περίοδος των βροχών στο Περού είναι από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο που είναι και ο πιο ζεστός καιρός. Η πιο δυνατή βροχή είναι συνήθως τον Φεβρουάριο. Η τοποθεσία είναι πιο πολυσύχναστη από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο. Όπως τόσα πολλά μέρη, εάν μπορείτε να προγραμματίσετε μια επίσκεψη στην εποχή του ώμου, θα έχετε μια καλύτερη και φθηνότερη εμπειρία.

Πόσο καιρό πρέπει να μείνετε στο Κούσκο;

Το Κούσκο είναι το πλησιέστερο αεροδρόμιο στο Μάτσου Πίτσου, επομένως οι περισσότεροι ταξιδιώτες θα περάσουν από το Κούσκο.

Πόσες μέρες να περάσετε στο Κούσκο είναι μια συνηθισμένη ερώτηση των ταξιδιωτών. Κλείσαμε δύο ημέρες στο Κούσκο πριν από το ταξίδι μας στο Μάτσου Πίτσου, μια νύχτα στο  Aguas Calientes  (κοντά στο Μάτσου Πίτσου) και στη συνέχεια δύο ημέρες στο  Κούσκο  μετά το Μάτσου Πίτσου. Αυτός ο συνδυασμός φαινόταν να λειτουργεί καλά και αν είχαμε περισσότερο χρόνο, θα είχαμε περάσει άλλη μια μέρα στο Κούσκο. Το Κούσκο είναι απλώς ένα διασκεδαστικό μέρος από το οποίο μπορείτε να οργανώσετε το ταξίδι σας στην Ιερή Κοιλάδα και το Μάτσου Πίτσου. Υπάρχει επίσης πολλή ιστορία και πολιτισμός που πρέπει να βιώσετε στο Κούσκο. Αφού επισκεφτήκαμε το Μάτσου Πίτσου, ήμασταν ευγνώμονες που επιστρέφαμε στο Κούσκο και συντάξαμε μια λίστα με πράγματα που χάσαμε στην πρώτη μας επίσκεψη. Δεν προλάβαμε να δούμε τα πάντα στη λίστα μας, αλλά χαιρόμασταν που είχαμε δύο επιπλέον ημέρες για να δούμε πολλά από αυτά.

Πώς θα πάτε στο Μάτσου Πίτσου;

Πρέπει να ταξιδέψετε στο Μάτσου Πίτσου από το Κούσκο ή την Ιερή Κοιλάδα;

Την ημέρα που θα πάτε στο Μάτσου Πίτσου θα ταξιδέψετε εκεί με το τρένο του Περού. Μείναμε στο Κούσκο και σκεφτήκαμε ότι θα πάρουμε το τρένο από το Κούσκο στο Μάτσου Πίτσου. Προς μεγάλη μας έκπληξη, ξεκινήσαμε τη μέρα μας με μιάμιση ώρα οδικώς από το Κούσκο στην Ιερή Κοιλάδα. Αυτό ήταν δύσκολο γιατί μόλις είχαμε κάνει αυτή την οδήγηση προς την αντίθετη κατεύθυνση το βράδυ πριν από την περιοδεία στην Ιερή Κοιλάδα.

Περάσαμε τρεις ώρες οδηγώντας άσκοπα στα βουνά κοντά στην Ιερή Κοιλάδα. Επανεξετάζοντας το δρομολόγιό μας, θα ήταν καλύτερο να περάσουμε τη νύχτα πριν φύγουμε για το Μάτσου Πίτσου στην Ιερή Κοιλάδα κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό στο Ollaytaytambo. Αν το είχαμε κάνει αυτό, θα μπορούσαμε να αποσυρθούμε νωρίς και να ξεκουραστούμε πολύ πριν αναχωρήσουμε νωρίς το πρωί για το Μάτσου Πίτσου. Απλώς υποθέσαμε ότι η ταξιδιωτική μας εταιρεία θα έπαιρνε μια καλή απόφαση για εμάς. Εκ των υστέρων, έπρεπε να είχαμε πάρει αυτή την απόφαση.

Από ποιο σιδηροδρομικό σταθμό πρέπει να αναχωρήσετε προς Μάτσου Πίτσου;

Από ποιον σταθμό φεύγετε εξαρτάται από το πού μείνατε το προηγούμενο βράδυ. Οι περισσότεροι άνθρωποι αναχωρούν για το Μάτσου Πίτσου είτε από το σταθμό Poroy κοντά στο Κούσκο είτε από τον σταθμό Ollantaytambo στην Ιερή Κοιλάδα. Η διαδρομή με το τρένο από το Poroy στο Machu Picchu είναι λίγο περισσότερο από τρεις ώρες. Το ταξίδι από το σταθμό Ollantaytambo στο Μάτσου Πίτσου είναι περίπου το μισό. Υπάρχουν όμως και άλλες σκέψεις. Ο πλήρης ναύλος του τρένου από το Poroy κοστίζει πολύ περισσότερο από τον ναύλο από το Ollantaytambo. Εάν έχετε 3 έως 4 άτομα στο πάρτι σας, μπορεί να είναι πολύ λιγότερο ακριβό να πάρετε μια μεταφορά από το Κούσκο και στη συνέχεια να πληρώσετε το χαμηλότερο εισιτήριο τρένου για τη συντομότερη διαδρομή από το Ollantaytambo. Αυτό έκανε η τουριστική μας εταιρεία για το ταξίδι μας, παρόλο που νομίζαμε ότι είχαμε πληρώσει για να φύγουμε από το Poroy.

Μου άρεσε πραγματικά η διαδρομή με το τρένο και θα προτιμούσα να φύγω από το Poroy, ειδικά από τη στιγμή που μέναμε στο Κούσκο. Θα προτιμούσα επίσης να επιστρέψω στο Poroy στο δρόμο της επιστροφής από το Μάτσου Πίτσου. Δυστυχώς, ο τουριστικός μας πράκτορας έκανε αυτή την επιλογή για εμάς. Είχαμε μια καθυστερημένη αναχώρηση τρένου από το Aguas Calientes για το Ollantaytambo. Η επιστροφή μας στο Κούσκο αργά το βράδυ μετά από μια κουραστική μέρα στο Μάτσου Πίτσου ήταν εξαντλητική. Η μόνη παρηγοριά ήταν η εντυπωσιακή θέα που είχαμε από τα αστέρια της νύχτας και τον Γαλαξία. Το να θυμόμαστε ότι ήταν ο ίδιος νυχτερινός ουρανός που είδαν οι Ίνκας έκανε το ταξίδι λίγο πιο υποφερτό.

Πόσες μέρες πρέπει να περάσετε στο Μάτσου Πίτσου;

Κάποτε διάβασα από έναν άλλο ταξιδιωτικό συγγραφέα ότι ο μέσος τουρίστας ξοδεύει πολλές ημέρες ταξιδιού για να φτάσει στο Μάτσου Πίτσου, αλλά ξοδεύει κατά μέσο όρο μόνο 3 έως 4 ώρες στην τοποθεσία. Η σύστασή του ήταν να διανυκτερεύσει και να περάσει δύο ημέρες στο Μάτσου Πίτσου. Πήραμε αυτή τη συμβουλή και θα τη συνιστούσαμε σε όλους. Μπορείτε να δείτε το Machu Picchu σε 3 έως 4 ώρες, αλλά χρειάζεστε τουλάχιστον δύο επισκέψεις για να το εκτιμήσετε πλήρως και να ζήσετε τα πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε στον ιστότοπο. Μείναμε σε ένα πολύ ωραίο ξενοδοχείο στο Aquas Calientes στη βάση του Μάτσου Πίτσου και απολαύσαμε πραγματικά την πόλη. Είναι μια ιδιόμορφη τουριστική πόλη που απευθύνεται τόσο σε ταξιδιώτες με σακίδιο όσο και σε ταξιδιώτες πολυτελείας. Η πόλη βρίσκεται δραματικά κατά μήκος των ορεινών ρυακιών στη βάση του Μάτσου Πίτσου. Οι σιδηροδρομικές γραμμές του Περού διασχίζουν τον κεντρικό δρόμο στο κέντρο της πόλης. Υπάρχουν παντού τουριστικοί πάγκοι και πολλά εστιατόρια και μπαρ. Ήταν μια τρελή αντίθεση με τη γαλήνη του Μάτσου Πίτσου, αλλά και πολύ κέφι.

Τι πρέπει να προγραμματίσετε να κάνετε στο Μάτσου Πίτσου;

Το Μάτσου Πίτσου χρειάζεται χρόνο για να το εκτιμήσει πλήρως. Ξεκινήσαμε την πρώτη μας μέρα κάνοντας μια 2ωρη ξενάγηση με προσωπικό ξεναγό. Άξιζε τον χρόνο και το κόστος. Για μεσημεριανό, φάγαμε στο Sanctuary Lodge. Ήταν ακριβό, αλλά το φαγητό ήταν καλό και η ανάπαυλα ήταν αναζωογονητική. Στη συνέχεια, πεζοπορήσαμε μερικά από τα μονοπάτια γύρω από το Μάτσου Πίτσου. Τελικά, έβρεξε και έπρεπε να κατέβουμε στο βουνό. Δυστυχώς, έπρεπε να περιμένουμε μια ολόκληρη ώρα στην ουρά για να κατεβούμε το λεωφορείο από το Μάτσου Πίτσου. Κατά ειρωνικό τρόπο, παρόλο που έβρεχε πολύ στο Μάτσου Πίτσου, δεν έβρεχε στην κοιλάδα λίγα μίλια μακριά στο Aquas Calientes.

Χουάινα Πίτσου

Για τη δεύτερη μέρα μας, είχαμε εξασφαλίσει άδεια πολλούς μήνες νωρίτερα για πεζοπορία στην κορυφή του Huayna Picchu. Υπάρχουν μόνο 400 πολύτιμες άδειες που εκδίδονται κάθε μέρα για να αναρριχηθείτε στην κορυφή αυτού του γραφικού βουνού. Διακόσια για την 7 π.μ. πεζοπορία και διακόσια για την ώρα εισόδου 10 π.μ. Η ανάβαση είναι επίπονη και όχι για όλους. Εάν επιλέξετε να κάνετε πεζοπορία, προετοιμαστείτε για μια πεζοπορία 60 έως 90 λεπτών σε απότομες, ανώμαλες σκάλες σκαλισμένες στην πλαγιά ενός βουνού. Είναι μια δύσκολη ανάβαση σε μεγάλο υψόμετρο. Αν καταφέρετε να φτάσετε στην κορυφή, θα ανταμειφθείτε με απίστευτη θέα. Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη ευκαιρία πεζοπορίας στο Μάτσου Πίτσου. Παρόμοια θέα μπορείτε επίσης να βρείτε κάνοντας πεζοπορία στην κορυφή του βουνού Μάτσου Πίτσου, καθώς και στον δρόμο των Ίνκας προς την Πύλη του Ήλιου. Υπάρχει ακόμη και μια πεζοπορία για να δείτε μια παλιά γέφυρα των Ίνκας. Περιττό να πω, υπάρχουν πολλά πράγματα να δείτε και να κάνετε στο Μάτσου Πίτσου. Θα χρειαστείτε πολύ περισσότερο από μια επίσκεψη 3 έως 4 ωρών για να εκτιμήσετε πλήρως τον ιστότοπο.

Χάρτης Μάτσου Πίτσου

Πρέπει να κάνετε πεζοπορία στο μονοπάτι των Ίνκας;

Πολλοί ταξιδιώτες περιπέτειας κάνουν κράτηση για πεζοπορίες δύο ή πέντε ημερών κατά μήκος του  μονοπατιού των Ίνκας  για να φτάσουν στο Μάτσου Πίτσου. Μπορώ μόνο να φανταστώ ότι αυτή είναι μια απίστευτη εμπειρία και ο αληθινός τρόπος να δεις το Μάτσου Πίτσου. Υπάρχουν περιορισμένες άδειες πεζοπορίας για πεζοπορία στο μονοπάτι. Επίσης, χρειάζεται πολλή προετοιμασία για να είσαι έτοιμος για το ταξίδι. Θα σας πρότεινα να ερευνήσετε τις επιλογές σας πολύ νωρίτερα. Μπορείτε να κάνετε κράτηση για εκδρομές όταν βρίσκεστε στο Κούσκο, αλλά αξίζει να σκεφτείτε  τις επιλογές πεζοπορίας στο Περού  και να κάνετε σχέδια πριν φτάσετε στο Περού.

Ο στόχος των περισσότερων ταξιδιωτών που κάνουν πεζοπορία στο  μονοπάτι των Ίνκας  είναι να εισέλθουν στο Μάτσου Πίτσου από την Πύλη του Ήλιου και στη συνέχεια να κατεβούν στο Μάτσου Πίτσου. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν επιλέγουν αυτή την επιλογή λόγω χρόνου, κόστους, φυσικών περιορισμών ή απλώς επειδή το σακίδιο δεν τους ανήκει. Ωστόσο, μπορείτε ακόμα να ζήσετε το  μονοπάτι των Ίνκας  κάνοντας αντίστροφη πεζοπορία από το Μάτσου Πίτσου πίσω στην Πύλη του Ήλιου. Είναι μια πεζοπορία δύο ωρών μετ’ επιστροφής που δεν είναι τόσο δραματική όσο η παραδοσιακή είσοδος μέσω της Πύλης του Ήλιου, αλλά εξακολουθεί να είναι μια λογική εναλλακτική που μπορεί να κάνει σχεδόν ο καθένας.

Χάρτης διαδρομής των Ίνκας με υψόμετρο

Το Μάτσου Πίτσου είναι ο στόχος, αλλά όχι η μοναδική τοποθεσία των Ίνκας γύρω από το Κούσκο. Είναι καλή ιδέα να προετοιμαστείτε βλέποντας μικρότερες τοποθεσίες των Ίνκας κοντά στο Κούσκο και στην Ιερή Κοιλάδα. Επισκεφθήκαμε το Sacsahuanan, το Pisac και το Ollantaytambo. Αυτές είναι σημαντικές τοποθεσίες των Ίνκας που δείχνουν τις οικοδομικές δυνατότητες των Ίνκας και μας έδωσαν ένα καλό πλαίσιο για να εκτιμήσουμε περαιτέρω τη μαεστρία του Μάτσου Πίτσου. Υπάρχουν επίσης πρόσθετες τοποθεσίες που αξίζει να εξεταστούν, όπως οι αγροτικές βεράντες στο Moray και το Salt Works στο Maras. Μετά το Μάτσου Πίτσου, επιλέξαμε να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στην ξηρά μέσω του Altiplano στη  λίμνη Titicaca. Στην πορεία, υπήρχαν μικρότερες τοποθεσίες των Ίνκας που παρείχαν μια καλή μετάβαση από το Μάτσου Πίτσου. Όλα αυτά μας βοήθησαν να εκτιμήσουμε πλήρως τη μοναδικότητα αυτής της περιοχής του Περού και των αρχαίων ανθρώπων που συνέβαλαν στην καθιέρωση της ταυτότητάς της.

Θα πρέπει να βελτιώσετε την εμπειρία σας επισκεπτόμενοι άλλους ιστότοπους των Ίνκας;

Πού να μείνετε κοντά στο Μάτσου Πίτσου

συμπέρασμα

Όλες αυτές οι ερωτήσεις που απαρίθμησα απαιτούν από εσάς να προγραμματίσετε εκ των προτέρων και να πάρετε αποφάσεις πριν φτάσετε στο Περού. Δεν είναι σε καμία περίπτωση μια πλήρης λίστα, αλλά είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε. Οι περισσότεροι άνθρωποι που κάνουν κράτηση μέσω ενός τουριστικού πράκτορα απλά δεν συνειδητοποιούν ότι έχουν πολλές διαφορετικές επιλογές. Πολλές από τις επιλογές που ανέφερα δεν θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος του ταξιδιού σας, αλλά μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική εμπειρία σας.

Δεν υπάρχουν λανθασμένες επιλογές, αλλά επειδή οι περισσότεροι επισκέπτες θα έχουν περιορισμένο χρόνο και χρήματα για να επισκεφθούν το Μάτσου Πίτσου, αξίζει να κάνετε κάποια έρευνα και να αποφασίσετε για ένα σχέδιο που θα σας προσφέρει ένα πλήρες και εμπλουτιστικό ταξίδι. Δεδομένου ότι το ταξίδι σας στο Κούσκο και το Μάτσου Πίτσου μπορεί να είναι μια ευκαιρία στη ζωή σας, θα πρέπει να είναι μια συλλογή από εμπειρίες που θέλετε να έχετε, αντί για επιλογές που γίνονται για εσάς από έναν τουριστικό πράκτορα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *