Οδικό ταξίδι στα εθνικά πάρκα της Νότιας Ντακότα και της Νότιας Ντακότα

Σε μια προσπάθεια να επισκεφτώ την 50η πολιτεία μου, έκανα ένα μεγάλο  οδικό ταξίδι  στη Νότια Ντακότα, τη Βόρεια Ντακότα, το Ουαϊόμινγκ και τη Μοντάνα σε έναν βρόχο που περιλάμβανε 7 εθνικά πάρκα και 2 υπέροχα κρατικά πάρκα. Αυτό το άρθρο θα μιλήσει για το μέρος της Νότιας Ντακότα αυτού του ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένων 5 εθνικών πάρκων της Νότιας Ντακότα, ένα υπέροχο κρατικό πάρκο, κάποια παλιά δυτική ιστορία και υπέροχο τοπίο.

Για το υπόλοιπο του ταξιδιού διαβάστε  το Road Trip to North Dakota – Theodore Roosevelt NP, Medora Musical και Enchanted Highway .

Rapid City

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας πετώντας στο Rapid City, στη Νότια Ντακότα που είναι το πλησιέστερο αεροδρόμιο στο όρος Rushmore και στις κακές περιοχές της Νότιας Ντακότα. Το Rapid City είναι η 2η μεγαλύτερη πόλη στη Νότια Ντακότα, αλλά εξακολουθεί να έχει μόνο περίπου 75.000 ανθρώπους. Η πόλη έχει ένα υπέροχο παλιό κέντρο με δεντρόφυτα κτίρια. Υπάρχουν αγάλματα προέδρων σε πολλές γωνιές των δρόμων σε αυτήν την πόλη που αυτοαποκαλείται και ως «Πύλη στους Μαύρους Λόφους» και ως «Πόλη των Προέδρων».

Δοκιμάσαμε μερικά από τα εστιατόρια στο κέντρο της πόλης, ένα όταν φτάσαμε και ένα όταν φύγαμε, και τα απολαύσαμε και τα δύο. Το Tally’s συνιστάται από τους ντόπιους και αξίζει μια επίσκεψη και το Que Pas είχε πολύ καλό μεξικάνικο φαγητό.

Ψαροτούφεκο

Η πρώτη στάση στο ταξίδι μας ήταν η παλιά δυτική πόλη του Deadwood. Στην πραγματικότητα μείναμε στο Spearfish που είναι κοντά στο Deadwood. Παίρνει πολύ λιγότερους τουρίστες, επομένως τα ξενοδοχεία είχαν τη μισή τιμή από το Deadwood. Μείναμε 2 νύχτες στο  Fairfield Inn & Suites  στο Spearfish που ήταν, ειλικρινά, εντάξει.

Πήγαμε στο κέντρο της πόλης Spearfish για δείπνο. Το Spearfish στο κέντρο της πόλης είναι μόνο μερικά τετράγωνα, αλλά έχει μερικά καλά εστιατόρια. Φάγαμε τόσο στο RedWater Kitchen Restaurant όσο και στο Stadium Sports Grill και είχαμε μια καλή εμπειρία και στα δύο μέρη. Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνετε στο Spearfish, αλλά μπορείτε να πάρετε το γραφικό Spearfish Canyon στο Deadwood.

Ξηρά ξύλα

Το Deadwood ήταν μια πόλη εξόρυξης χρυσού που κορυφώθηκε στο Black Hills Gold Rush του 1876. Η πόλη προσέλκυσε αρκετούς διάσημους χαρακτήρες από την παλιά δύση, συμπεριλαμβανομένων των Calamity Jane, Wyatt Earp και Wild Bill Hickok.

Μετά από μια γρήγορη στάση στο Welcome Center, κάναμε μια βόλτα έξω από την πόλη στο Mickelson Trail. Το μονοπάτι Mickelson είναι ένα μονοπάτι μήκους 109 μιλίων στο μονοπάτι του παλιού σιδηροδρόμου. Περπατήσαμε μόνο μερικά μίλια σε αυτό το εξαιρετικό μονοπάτι ποδηλασίας/πεζοπορίας.

Μερικοί από τους πιο διάσημους κατοίκους της πόλης, όπως ο Wild Bill Hickok, δεν κατάφεραν να βγουν ζωντανοί από την πόλη. Ο Χίκοκ πυροβολήθηκε στη μέση ενός παιχνιδιού πόκερ σε ένα από τα τοπικά σαλόνια. Τόσο αυτός όσο και η Calamity Jane είναι θαμμένοι στο νεκροταφείο Mount Moriah που βρίσκεται σε έναν λόφο με θέα στη μικρή πόλη.

Πίσω στην πόλη, περπατήσαμε λίγο και φάγαμε μεσημεριανό στο πολύχρωμο Eagle Bar, με κόντρα φιλέτο μπιφτέκι, ψητό τυρί, διάφορα μπιφτέκια και ένα σάντουιτς με κοτόπουλο. Το φαγητό ήταν υπέροχο.

Μπορείτε ακόμα να συναντήσετε μερικούς από τους πιο διάσημους κατοίκους του Deadwood στην πόλη, καθώς υπάρχουν πολλές ζωντανές αναπαραστάσεις που λαμβάνουν χώρα καθημερινά τους θερμότερους μήνες. Συναντήσαμε το Calamity Jane όταν πήγαμε να δούμε  το The Strange Tale of David Lunt  να παίζεται στον δρόμο μπροστά από ένα από τα σαλόνια. Μπορείτε να λάβετε ένα πρόγραμμα με τις διάφορες αναπαραστάσεις στο Κέντρο Υποδοχής.

Wild Bill Hickock - Deadwood, Νότια Ντακότα

Στο Saloon #10, ο Wild Bill Hickok πυροβολείται ξανά 4 φορές την ημέρα. Στο Saloon, καθίσαμε σε ένα τραπέζι και ήπιαμε αναψυκτικά ενώ περιμέναμε. Έκαναν μια καλή ιστορία εισαγωγής με τον Wild Bill να μιλά για τη ζωή του και μετά την αναπαράσταση του γυρίσματος.

Καταρράκτες Roughneck

Μετά από αυτό, οδηγήσαμε για να δούμε το Roughneck Falls, το οποίο είχε μια πολύ ωραία βόλτα σε μια όμορφη θέα στους καταρράκτες. Ήταν υπέροχοι, αλλά το άτομο που τους αποκάλεσε «κόβει την ανάσα» στον ιστότοπο του τουριστικού σκάφους Spearfish πρέπει να ξεφύγει περισσότερο. Υπάρχουν πραγματικά εντυπωσιακές τοποθεσίες στους Black Hills.

Εθνικό Μνημείο Mount Rushmore

Το όρος Rushmore είναι μέρος του συστήματος των εθνικών πάρκων ως εθνικό μνημείο. Αναμφίβολα ξέρετε πώς μοιάζει ήδη με 4 από τους μεγαλύτερους προέδρους μας σκαλισμένους στο βουνό: τον George Washington, τον Abraham Lincoln, τον Teddy Roosevelt και τον Thomas Jefferson. Οι διακοπές στο Mount Rushmore ήταν στη λίστα εργασιών μου εδώ και χρόνια.

Φτάσαμε ακριβώς στην ώρα μας για την περιοδεία στο στούντιο στις 10 το πρωί, όπου μάθαμε για τη διαδικασία δημιουργίας του μνημείου. Χρειάστηκαν 14 χρόνια από το 1927-1941 και κατέληξε να χρηματοδοτείται κατά 85% από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, με συνολικό κόστος 1 εκατομμυρίου δολαρίων, αντί των αρχικά εκτιμώμενων 500 χιλιάδων δολαρίων, τα οποία υποτίθεται ότι θα μοιραζόταν κατά 50/50 μεταξύ ιδιωτικών δωρεών και κυβέρνησης χρηματοδότηση.

Μάθαμε ότι αρχικά ο Τζέφερσον υποτίθεται ότι ήταν στην άκρα αριστερά, ως ο συντάκτης της Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας, αλλά αφού ξεκίνησαν πάνω του, εμφανίστηκε μια μεγάλη ρωγμή και έπρεπε να τον ανατινάξουν από το βουνό και να ξαναρχίσουν στην άλλη πλευρά. της Ουάσιγκτον.

Το 90% του βράχου που αφαιρέθηκε για να λαξευτεί το μνημείο αφαιρέθηκε με δυναμίτη, ενώ μεγάλο μέρος του υπόλοιπου έγινε με γρύλοι. Για κάποιο χρονικό διάστημα η τροφοδοσία στην τοποθεσία είχε πραγματικά προβλήματα τα πρωινά της Δευτέρας… επειδή όλες οι γυναίκες στο κοντινό Keystone θα έπλυναν ρούχα τη Δευτέρα.

Μάθαμε επίσης ότι τα αρχικά σχέδια ήταν το άγαλμα να είναι πιο ψηλό από τα κεφάλια. Αν κοιτάξετε, μπορείτε να δείτε ότι οι ώμοι της Ουάσιγκτον ξεκίνησαν. Αλλά η δουλειά κράτησε περισσότερο και ήταν πιο δαπανηρή, έτσι τα σχέδια άλλαξαν. Το μνημείο θεωρείται τελειωμένο έργο, οπότε όχι, κανένας μελλοντικός πρόεδρος δεν θα σκαλιστεί στο βουνό.

Ανεβήκαμε τα πολλά σκαλοπάτια και τα μονοπάτια για να δούμε πολλές απόψεις του γλυπτού, το οποίο ήταν πολύ ωραίο. Τελειώσαμε γύρω στις 11:30 και πήραμε μερικά σνακ στις παραχωρήσεις για να μας περάσουν μέχρι το μεσημεριανό γεύμα. Έχουν μια μεγάλη καφετέρια εκτός από ένα κατάστημα με είδη δώρων.

Δύο από την ομάδα μας πήγαν στο κατάστημα με είδη δώρων, όπου ο τελευταίος ζωντανός εργάτης (Don “Nick” Clifford) που είχε εργαστεί στο μνημείο από το 1938-1941 υπέγραφε βιβλία. Αγόρασαν ένα και μιλήσαμε για λίγο με αυτόν και τη γυναίκα του. Ήταν 17 όταν προσλήφθηκε, κάτι που θα τον έκανε περίπου 98 όταν τον γνωρίσαμε. Ήταν ο τελευταίος επιζών εργάτης για 12 χρόνια, αλλά μεταξύ της επίσκεψής μας και της δημοσίευσης αυτής της ανάρτησης ακούσαμε ότι πέθανε.

Έχουμε ένα ετήσιο πάσο για το Εθνικό Πάρκο, αλλά δεν μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να πληρώσετε για το πάρκινγκ στο Mount Rushmore που ήταν $10.

Μνημείο Τρελού Αλόγου

Αν θέλετε να δείτε ένα έργο όπως το Mount Rushmore να σκαλίζεται, μπορείτε να επισκεφτείτε το κοντινό Crazy Horse Monument που βρίσκεται υπό κατασκευή από το 1948. Ειλικρινά, κανείς με τον οποίο μιλήσαμε δεν το συνέστησε, οπότε το παραλείψαμε.

Κοστίζει 12 $ ανά άτομο, 30 $ ανά φορτίο με τρία ή περισσότερα άτομα.

Κρατικό πάρκο Custer

Το Custer State Park συγκρίνεται ευνοϊκά με τα πάρκα στο σύστημα εθνικών πάρκων. Είναι ένα μεγάλο πάρκο με κοπάδια βίσωνας, μια όμορφη αλπική λίμνη και τον εκπληκτικό αυτοκινητόδρομο Needles.

Λίμνη Sylvan

Από το όρος Rushmore, οδηγήσαμε στη λίμνη Sylvan. Η λίμνη Sylvan είναι μια δεξαμενή με ένα πολύ μικρό φράγμα σε ένα σπάσιμο ενός φυσικού δακτυλίου από γρανιτένια πετρώματα. Αν σας φαίνεται οικείο, ίσως το αναγνωρίσετε από μια σκηνή στην ταινία National Treasure: Book of Secrets με τον Nicolas Cage. Έψαχναν σε αυτούς τους βράχους μια μυστική είσοδο στην Cibola, την πόλη του χρυσού.

Περπατήσαμε γύρω από τη λίμνη σε μια όμορφη πεζοπορία ενός μιλίου, με μερικές παράπλευρες εκδρομές. Υπάρχει ένα μικρό καφέ με πίτσα και μερικά άλλα σνακ και ένα μικρό κατάστημα, αλλά δεν θα έτρωγα εδώ. Κλείστε την όρεξή σας για το Blue Bell Lodge.

Blue Bell Lodge

Πήγαμε στο Blue Bell Lodge για το περίφημο Buffalo Stew/τσίλι/quesadillas – όλα ήταν νόστιμα. Ήταν τόσο καλοί που επιστρέψαμε ξανά τη δεύτερη μέρα που ήμασταν στο πάρκο, όταν κάποιοι από την ομάδα μας απόλαυσαν το walleye με κρούστα πεκάν.

Βρόχος άγριας φύσης στο κρατικό πάρκο Custer

Οδηγήσαμε τον κύκλο άγριας ζωής του Custer State Park, μήκους 18 μιλίων, με την ελπίδα να δούμε σκύλους βίσονες, άλκες, σκύλους και λιβάδι. Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με το pronghorn, είναι το πιο γρήγορο ζώο στη Βόρεια Αμερική με τελική ταχύτητα 55 mph. Καταφέραμε να τα δούμε όλα εκτός από άλκες. Μόλις είδαμε μερικά σκυλιά λιβάδι σε σύγκριση με  το πάρκο Theodore Roosevelt στη Βόρεια Ντακότα και είδαμε διάσπαρτες ομάδες βίσωνων.

Στη συνέχεια, καθώς είχαμε σχεδόν τελειώσει με τη θηλιά, είδαμε ένα πολύ μεγάλο κοπάδι βίσωνας να διασχίζει το δρόμο μπροστά μας. Κράτησαν τα πράγματα βουλωμένα για αρκετή ώρα μέχρι που ένας γενναίος οδηγός άρχισε να μπαίνει προς τα εμπρός μέσα από το οδόφραγμα και εμείς και πολλά άλλα αυτοκίνητα ακολουθήσαμε. Έπρεπε να πλέκω όλα τα ζώα για να συνεχίσω το δρόμο. Σιγά σιγά τα ζώα ξέφυγαν από τη μέση και μπορούσαμε να περάσουμε. Δεν θέλει κανείς να χρησιμοποιήσει το κέρατό σας για να μετακινήσει ένα ζώο ενός τόνου με πραγματικά κέρατα.

Μόλις χάσαμε τη μεγάλη εκδήλωση στο πάρκο που είναι η ετήσια  συλλογή Bison  που γίνεται κάθε Σεπτέμβριο. Τότε είναι που οι καουμπόηδες και οι καουμπόισσες συγκεντρώνουν και τους 1300 περίπου στο κοπάδι του Custer State Park.

Κέντρο επισκεπτών

Η δεύτερη μέρα μας στο πάρκο είχαμε προγραμματίσει μια πιο χαλαρωτική μέρα. Επιστρέψαμε στο Custer State Park για να πάμε στο Κέντρο Επισκεπτών για να μάθουμε περισσότερα για το Πάρκο. Υπήρχε μια ταινία που ξεκινούσε στις 10:30, οπότε την παρακολουθήσαμε. Αφηγήθηκε ο Kevin Costner και ήταν μια καλή επισκόπηση. Μάθαμε επίσης ότι οι όροι βίσονας και βούβαλος είναι εναλλάξιμοι. Το σωστό όνομα είναι Bison Bison, και η λέξη βουβάλι προήλθε από το γαλλικό «le boeuf» ή βοδινό (αλλά δεν είναι βοδινό).

Donkeys - Custer State Park

Ρωτήσαμε πού να βρούμε άγρια ​​ζωή με την ελπίδα να δούμε άλκες ή γαϊδούρια. Οι άλκες δεν θα ήταν γύρω κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά είδαμε περισσότερους βίσονες και είδαμε τα γαϊδούρια στο νότιο σημείο.

Needles Highway

Η άλλη υπέροχη διαδρομή στο Custer State Park είναι ο αυτοκινητόδρομος Needles που τυλίγει μέσα και έξω μέσα από πανύψηλες «βελόνες» από γρανίτη. Είτε σας αρέσει να οδηγείτε είτε απλά αγαπάτε τα τοπία, θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα αυτόν τον ελικοειδή δρόμο.

Κάστερ

Κατευθυνθήκαμε μέσα από το πάρκο στο West End και αναζητήσαμε μεσημεριανό γεύμα στο Custer. Φάγαμε στο Sage Creek Grille, το οποίο ήταν εξαιρετικό. Είχαμε σάντουιτς και σαλάτες. Επιστρέψαμε στο Custer αργότερα μέσα στην ημέρα για πίτα και παγωτό από το Purple Pie Place.

Εθνικό Πάρκο Wind Caves

Από το Custer, οδηγήσαμε στο Εθνικό Πάρκο Wind Caves. Δυστυχώς, όπως ξέραμε ήδη, ο ανελκυστήρας ήταν εκτός λειτουργίας και δεν θα μπορούσαμε να μπούμε στη σπηλιά, αλλά είδαμε την ταινία και πήγαμε με τον Ranger Nick σε μια ομιλία στην είσοδο της σπηλιάς, όπου μάθαμε πώς ανακαλύφθηκε η σπηλιά γύρω στα τέλη του αιώνα και πώς χαρτογραφήθηκε από έναν 16χρονο πριν γίνει Εθνικό Πάρκο το 1903. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε την «τρύπα» που ήταν το αρχικό άνοιγμα που βρέθηκε στο σπήλαιο και μπορούσαμε να το αισθανθούμε ο αέρας που βγαίνει.

Κάναμε δύο πεζοπορίες πάνω από το έδαφος στο Wind Caves, το Cold Brook Canyon Trail, το οποίο ήταν ένα μίλι έξω και πίσω σε ένα ρέμα, πέρα ​​από πολλούς δηλητηριώδεις κισσούς. Είδαμε σκυλιά λιβαδιών και ήταν διασκεδαστικό να περπατάμε μέσα από την πόλη των λιβαδιών σκύλων αντί να τη βλέπουμε απλώς από το αυτοκίνητο.

Πραγματοποιήσαμε επίσης μια πεζοπορία στον πύργο παρακολούθησης πυρκαγιάς Rankin Ridge, ο οποίος κατέληξε να είναι πιο απότομος από ό,τι περιμέναμε. Η θέα ήταν όμορφη.

Εθνικό μνημείο σπηλαίου κοσμημάτων

Με την κακή συγκυρία μας, έσπασε και το ασανσέρ στο κοντινό Εθνικό Μνημείο Jewel Cave. Θα πρέπει να ξανανοίξει τον Μάιο του 2020. Έτσι, χάσαμε και τις δύο σπηλιές στους Black Hills.

Εθνική ιστορική τοποθεσία Minuteman Missile

Την επόμενη μέρα, κατευθυνθήκαμε ανατολικά από το Rapid City προς το Εθνικό Πάρκο Badlands, κάναμε μια στάση σε ένα από τα 3 τμήματα του Εθνικού Ιστορικού Χώρου Minuteman Missile. Το κέντρο επισκεπτών του πάρκου απέχει μόνο περίπου μία ώρα από το Rapid City, ακριβώς βόρεια του Interstate 94 και το ανατολικό άκρο του εθνικού πάρκου Badlands.

Περπατήσαμε στο κέντρο των επισκεπτών και παρακολουθήσαμε την ταινία, η οποία ήταν μια νηφάλια υπενθύμιση του ψυχρού πολέμου και της εξάπλωσης των πυρηνικών όπλων. Το κέντρο επισκεπτών αξίζει σίγουρα μια στάση, αλλά χρειάζεται περισσότερος προγραμματισμός και χρόνος εάν θέλετε να επισκεφθείτε τις εγκαταστάσεις εκτόξευσης ή ένα πραγματικό σιλό πυραύλων.

• Μπορείτε να κάνετε μια ξενάγηση στο Delta-01 με ξεναγό από δασοφύλακες. Το Delta-01 έχει δύο μέρη: τους χώρους διαμονής και το υπόγειο Κέντρο Ελέγχου Εκτόξευσης. Οι εκδρομές γίνονται μόνο με κράτηση και περιορίζονται σε 6 άτομα ανά περιήγηση. Το Delta-01 βρίσκεται στην έξοδο I-90 127.
  • Μπορείτε να κάνετε μια αυτοκαθοδηγούμενη περιήγηση στο σιλό πυραύλων Delta-09. Το Delta-09 βρίσκεται στο I-90 Exit 116.

Ξεχάσαμε εντελώς ότι σκεφτόμασταν να σταματήσουμε στο Delta-09 μέχρι τις 3:30 και είχαν κλείσει στις 3. Επίσης, χάσαμε να πάμε στο Μουσείο Αεροπορίας και Διαστήματος της Νότιας Ντακότα κοντά στο Rapid City, το οποίο έκλεισε στις 4: 30. Γενικά, κάναμε το Minuteman, το Badlands και το Wall Drug σε μια μέρα και θα μπορούσαμε εύκολα να το αυξήσουμε στα δύο.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον Εθνικό Ιστορικό Χώρο Πυραύλων Minuteman, διαβάστε τον  Εθνικό Ιστορικό Χώρο Πυραύλων Minuteman – Μια αναδρομή στον Ψυχρό Πόλεμο

Εθνικό Πάρκο Badlands

Από εκεί μπήκαμε στο Εθνικό Πάρκο Badlands στο ανατολικό άκρο και οδηγήσαμε πίσω προς τα δυτικά κατά μήκος του δρόμου loop park. Είδαμε μερικούς διαφορετικούς σχηματισμούς από αυτούς που είχαμε δει στη  Βόρεια Ντακότα . Πήγαμε στο Κέντρο Επισκεπτών του Μπεν Ράιφελ και μάθαμε ότι το στρώμα τέφρας που αποτελείται από τις κακές περιοχές προήλθε από ηφαίστεια που εξερράγησαν πριν από 24 εκατομμύρια χρόνια στη Νεβάδα και τη Γιούτα, στο σημερινό Εθνικό Πάρκο Great Basin (αναφέρεται αόριστα ως ηφαίστεια στο δυτικά στις παρουσιάσεις). Η ηφαιστειακή τέφρα θα μπορούσε να έχει βάθος έως και 30 πόδια στα Badlands.

Σταματήσαμε σε μια σειρά από γραφικές όψεις και μερικά από τα μονοπάτια του Εθνικού Πάρκου Badlands. Το Notch Trail είχε μερικές ενδιαφέρουσες πιο οδοντωτές δομές. Φαινόταν σαν να ήσασταν στην επιφάνεια του Άρη… εκτός από περισσότερους τουρίστες.

Οι λόφοι κοντά στο Yellow Mounds με θέα άρχισαν να παίρνουν περισσότερα κόκκινα και κίτρινα χρώματα.

Wall Drug

Τελειώσαμε κάνοντας στάση σε μερικά παρατηρητήρια κατά μήκος του loop drive και βγήκαμε στην είσοδο του Pinnacles για να κατευθυνθούμε στο Wall Drug.

Η Wall Drug ξεκίνησε ως ένα απλό Drug Store στη Wall South Dakota. Άρχισαν να προσφέρουν δωρεάν παγωμένο νερό στους ταξιδιώτες και μεγάλωσαν αυτή την απλή προσφορά σε έναν τουριστικό προορισμό.

Η πρώτη παραγγελία στο Wall ήταν να βρούμε φαγητό, οπότε φάγαμε στο καφέ Wall Drug. Το καφέ είναι καλό, αλλά όχι υπέροχο. Περιπλανηθήκαμε και ψωνίσαμε λίγο, ανακαλύπτοντας ότι η Wall Drug είναι ένα συγκρότημα από πολλά μικρά καταστήματα που πωλούν βιβλία, κοσμήματα, είδη καουμπόη, αγγεία και πολλά άλλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *