Οδική εκδρομή 4 ημερών στο Ισραήλ – Βιβλικοί τοποθεσίες, ερείπια, κάστρα και χούμος

Πού αλλού μπορείτε να δείτε ένα κάστρο σταυροφόρων πριν το μεσημεριανό γεύμα, ένα χωριό 9.000 ετών το απόγευμα και να τελειώσετε τη μέρα κοιμάστε κοντά στο σπίτι όπου μεγάλωσε ο Ιησούς;

Το Ισραήλ είναι μια μικρή χώρα, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για  οδικό ταξίδι . Με εκπληκτικά λίγη οδήγηση και εκπληκτικά μικρό χρόνο, μπορείτε να δείτε μεγάλο μέρος της χώρας. Αυτό είναι καλό γιατί στο ταξίδι μας στο Ισραήλ είχαμε τέσσερις μέρες και πολλά να δούμε. Ακολουθούν μερικές προτάσεις για ένα κάπως βιαστικό δρομολόγιο:

Ιερουσαλήμ

Ξεκινήσαμε την  οδική μας εκδρομή  στην Ιερουσαλήμ, όπου είχαμε ήδη περάσει μερικές μέρες βλέποντας τις τοποθεσίες, όπως η  αγορά Machane Yehuda  και η παλιά πόλη (βλ  . Self-Guided Walking Tour of Jerusalem’s Old City ).

Τελ Αβίβ

Η Ιερουσαλήμ βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του Ισραήλ όπου συναντά την Παλαιστινιακή Αρχή και το Τελ Αβίβ βρίσκεται στη δυτική άκρη της θάλασσας, αλλά οι δύο πόλεις είναι τόσο κοντά μεταξύ τους που μοιράζονται ένα αεροδρόμιο. Πήραμε μια βόλτα στο αεροδρόμιο από έναν φίλο και πήραμε ένα  ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο . Από προεπιλογή, ένα  ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο  στο Ισραήλ θα είναι ένα τυπικό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά μπορέσαμε να αναβαθμίσουμε σε ένα μάλλον περίεργο και θολό αυτόματο ρομπότ.

Η πρώτη μας στάση ήταν το Τελ Αβίβ όπου μείναμε κοντά στην παραλία και φτάσαμε έγκαιρα για να δούμε το ηλιοβασίλεμα πάνω από τη Μεσόγειο. Μείναμε στο  Abratel Suites Hotel  που ήταν ευχάριστο με εξαιρετική εξυπηρέτηση. Ήμασταν εκεί την Παρασκευή το βράδυ, όταν ορισμένα εστιατόρια ήταν κλειστά στην αρχή του Σαββάτου, αλλά είχαμε ένα ωραίο γεύμα στο  Olive Korner .

Το πρωί κατηφορίσαμε την υπέροχη εσπλανάδα προς τα νότια προς την παλιά πόλη της Γιάφα. Το Τελ Αβίβ είναι μια σχετικά σύγχρονη πόλη, αλλά η Jaffa χρονολογείται από τους βιβλικούς χρόνους. Ήταν στη Γιάφα όπου ο απόστολος Πέτρος έλαβε ένα όραμα που οδήγησε στην αποδοχή Εθνικών σαν εμένα στην παλαιοχριστιανική εκκλησία. Υπάρχει ακόμα ένα σπίτι στη Γιάφα που ισχυρίζεται ότι είναι το σπίτι όπου έμεινε ο Πέτρος (Ο Οίκος του Σίμωνα του Βυρσοδέψη). Είναι ακριβώς πίσω από μια εκκλησία αφιερωμένη στον Πέτρο.

Επισκεφθήκαμε τη Jaffa το Σάββατο ή το Shabbat όταν πολλά πράγματα στη Jaffa και αλλού στο Ισραήλ είναι κλειστά. Κάναμε μια βόλτα στην παλιά πόλη, περνώντας από μερικά από τα πολύχρωμα μαγαζιά με κατάλληλες στάσεις σε ένα καφενείο και ένα αρτοποιείο με υπέροχες μυρωδιές, το  αρτοποιείο Abouelafia , όπου πήραμε μερικά αρτοσκευάσματα για μεσημεριανό γεύμα.

Εθνικό Πάρκο Καισαρείας

Περίπου μια ώρα βόρεια του Τελ Αβίβ βρίσκεται το Εθνικό Πάρκο Καισάρειας, το οποίο προστατεύει μια σειρά από ρωμαϊκά ερείπια που χρονολογούνται από την εποχή του Χριστού. Η πόλη χτίστηκε γύρω από το παλάτι του Ηρώδη του Μεγάλου, το οποίο αργότερα έγινε η έδρα των Ρωμαίων κυβερνητών. Εδώ ήταν στη φυλακή ο απόστολος Παύλος. Το όραμα που είδε ο Πέτρος στη Γιάφα τον οδήγησε εδώ στο σπίτι ενός Ρωμαίου εκατόνταρχου.

Το Εθνικό Πάρκο της Καισάρειας είναι ένα περίεργο πράγμα. Καθώς περπατάτε στη βόρεια πύλη, συναντάτε μια σειρά από καταστήματα και εστιατόρια και ένα πάρκο που βρίσκεται ανάμεσα στα ρωμαϊκά ερείπια. Αλλά αν κατευθυνθείτε νοτιότερα κατά μήκος της ακτής, θα φτάσετε σε μια δεύτερη είσοδο όπου πρέπει να επιδείξετε το εισιτήριό σας, με επιπλέον κόστος, για να επισκεφθείτε τα κύρια ερείπια. Εδώ θα δείτε ερείπια λουτρών και σπιτιών, έναν ιππόδρομο όπου γίνονταν αρματοδρομίες και ένα ανακατασκευασμένο θέατρο που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα για παραστάσεις.

Όταν αγοράσαμε τα εισιτήριά μας, επιλέξαμε να πάρουμε έξι πακέτα εισόδων σε εθνικά πάρκα, κάτι που ήταν μια σοφή απόφαση. Μας έδωσε ένα κίνητρο να αναζητήσουμε άλλα εθνικά πάρκα κατά μήκος της διαδρομής μας που μπορεί να είχαμε χάσει. Εάν πρόκειται να μείνετε περισσότερο στο Ισραήλ, μπορείτε να αγοράσετε ένα απεριόριστο πάσο για το εθνικό πάρκο για 2 εβδομάδες.

Κοντά σε μια δημόσια παραλία βρίσκονται τα ερείπια ενός ρωμαϊκού υδραγωγείου, που τώρα απλώς δίνει σκιά στους εκδρομείς.

Χάιφα

Πιο βόρεια κατά μήκος της ακτής φτάνουμε στην πόλη της Χάιφα, η οποία είναι χτισμένη στις πλαγιές του όρους Κάρμηλος. Οι κήποι Μπαχάι, οι οποίοι αποτελούν τοποθεσία της UNESCO, σκαρφαλώνουν στη βόρεια πλαγιά του όρους Καραμέλα. Μπορείτε να περπατήσετε ή μάλλον να κάνετε πεζοπορία στους κήπους ή απλώς να απολαύσετε την όμορφη θέα από την κορυφή ή το κάτω μέρος. Μείναμε στο  Haifa Bay View Hotel  στην κορυφή του όρους Carmel, όχι μακριά από την κορυφή των κήπων. Όπως υποδηλώνει το όνομα, το ξενοδοχείο είχε εξαιρετική θέα.

Acre / Akko

Το επόμενο εθνικό πάρκο και τοποθεσία της UNESCO που επισκεφτήκαμε ήταν η πόλη των σταυροφόρων Acre ή Akko. Όταν οι Μαμελούκοι ανέκτησαν τα ιερά εδάφη από τους Σταυροφόρους το 1200, ο ηγεμόνας, Σουλτάνος ​​Μπάιμπαρς, έχτισε το κάστρο του πάνω από το παλιό φρούριο των Ιπποτών. Απλώς γέμισε το κάστρο με χώμα και το χρησιμοποίησε ως θεμέλιο. Στην πορεία κατάφερε να διατηρήσει μεγάλο μέρος αυτού του κάστρου για τις επόμενες γενιές, αν και σίγουρα δεν ήταν αυτή η πρόθεσή του.

Οι Hospitallers φρόντιζαν τους άρρωστους και τους φτωχούς όλων των θρησκειών στην Acre, όταν δεν ήταν απασχολημένοι να τσακώνονται με τους Ναΐτες τους γείτονές τους. Πρέπει να επισκεφτείτε το μεγάλο και εντυπωσιακό κάστρο τους. Σας προτείνω τον ηχητικό οδηγό, ο οποίος εξηγεί καλά τι βλέπετε, ακόμα κι αν δεν ξέρετε τίποτα (όπως εγώ) για τους Knights Hospitaller.

Η παλιά πόλη έχει περισσότερο αραβικό πληθυσμό, επομένως έχει μερικά πολύ καλά εστιατόρια με χούμους που είναι και νόστιμα και φθηνά. Βρήκαμε το  Hummus Said  στο Yelp και το εντοπίσαμε στο Warren of Streets που είναι το Old Akko.

Κοντά στο παλιό λιμάνι, υπάρχει μια σήραγγα που χτίστηκε από τους Hospitallers για πρόσβαση στο λιμάνι. Δεν υπάρχουν τόσα πολλά να δείτε εδώ όσο στο φρούριο, και σίγουρα δεν είναι κάτι που θα συνιστούσα στους κλειστοφοβικούς.

Εθνικό Πάρκο Tel Megiddo (Armageddon).

Αργότερα εκείνο το απόγευμα επισκεφτήκαμε ένα άλλο εθνικό πάρκο / τοποθεσία της UNESCO Tel Megiddo. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές σε αυτό το ανάχωμα βρήκαν όχι μία πόλη αλλά πόλη χτισμένη πάνω σε πόλη χτισμένη πάνω σε πόλη κατά τη διάρκεια 9.000 ετών. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Tel Megiddo είναι η στέρνα που ήταν λαξευμένη με εργαλεία χειρός στον βράχο, βάθους πάνω από 100 πόδια, και με μια σήραγγα μήκους πάνω από 300 πόδια προς την πηγή νερού.

Αυτή η τοποθεσία είναι περισσότερο γνωστή ως Αρμαγεδδών, το ελληνικό της όνομα. Ο Αρμαγεδδών εμφανίζεται στη Βίβλο ως ο τόπος της τελευταίας μάχης στον χρόνο. Οι πεδιάδες έξω από τον Αρμαγεδδώνα έχουν δει πολλές μάχες κατά τη διάρκεια των ετών καθώς αυτή ήταν η διαδρομή από την Αίγυπτο προς την υπόλοιπη εύφορη ημισέληνο.

Ναζαρέτ

Μείναμε στο  Fauzi Azar Inn  (by Abraham Hostels) στη Ναζαρέτ, που είναι το σπίτι ενός παλιού ευγενούς. Είναι ένα όμορφο κτίριο (αν και δείχνει την ηλικία του). Μείναμε σε ένα ιδιωτικό δωμάτιο στον επάνω ή τον τρίτο όροφο. Ο  ξενώνας  βρίσκεται στο τμήμα της παλιάς πόλης μόνο για πεζούς, επομένως θα πρέπει να μπορείτε να μεταφέρετε, να κυλήσετε ή να σύρετε τις  αποσκευές σας  εδώ. Εάν μένετε περισσότερο από εμάς, το Abraham Hostels διοργανώνει επίσης  τις δικές του εκδρομές  στο Ισραήλ, τις οποίες αξίζει να δείτε. Ο  ξενώνας περιβάλλεται από ενδιαφέροντα καταστήματα και σε απόσταση αναπνοής από την αγορά της παλιάς πόλης με τα πολλά μικρά καταστήματα και εστιατόρια. Μπορείτε σίγουρα να πάρετε αναμνηστικά εδώ, αν και χρησιμοποιείται επίσης από τους ντόπιους για το όχι

Μία από τις πιο όμορφες εκκλησίες που είδαμε στο Ισραήλ, και πιθανώς η αγαπημένη μου, ήταν η εκκλησία του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στη Ναζαρέτ. Είναι χτισμένο στην κορυφή ενός σπιτιού που πιστεύεται ότι ήταν εκεί όπου ο Ιωσήφ και η Μαρία ζούσαν με τον Ιησού ως παιδί. Οι οικοδόμοι άφησαν τα ερείπια του σπιτιού να στέκονται στο σπήλαιο και έχτισαν μια σύγχρονη εκκλησία γύρω τους. Η εκκλησία είναι διακοσμημένη με έργα τέχνης από πολλές χώρες που απεικονίζουν τον «Ευαγγελισμό» (όταν λένε στη Μαρία ότι θα κάνει ένα παιδί και αυτό το παιδί θα είναι ο Ιησούς).

Μας έκανε λιγότερο εντύπωση η ίδια η πόλη της Ναζαρέτ. Είναι σίγουρα μια πολυσύχναστη πόλη. Το να μην εντυπωσιάζεσαι με τη Ναζαρέτ δεν είναι νέο πρόβλημα, ο Ναθαναήλ στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη, όταν ακούει ότι ο Ιησούς είναι από τη Ναζαρέτ, λέει «μπορεί να βγει κάτι καλό από τη Ναζαρέτ;».

Εθνικό Πάρκο Καπερναούμ

Πολλές από τις τοποθεσίες που αναφέρονται στην Καινή Διαθήκη ως μέρη όπου ο Ιησούς έκανε τη διακονία είναι συσσωρευμένες σε μια μικρή περιοχή στο βόρειο άκρο της λίμνης Kinneret (επίσης γνωστή ως λίμνη Gennesaret ή Θάλασσα της Γαλιλαίας). Εδώ θα βρείτε ένα σπίτι που υποτίθεται ότι είναι το σπίτι του Πέτρου. Πιο συγκεκριμένα, θα βρείτε μια εκκλησία χτισμένη σε μια εκκλησία χτισμένη σε ένα σπίτι που υποτίθεται ότι είναι του Πέτρου. Το σπίτι βρίσκεται λίγα βήματα από τη λίμνη, κάτι που θα ήταν βολικό για έναν ψαρά.

Επίσης στο Εθνικό Πάρκο της Καπερναούμ βρίσκονται τα ερείπια της συναγωγής που χτίστηκε στα ερείπια μιας συναγωγής όπου πιθανότατα δίδασκε ο Ιησούς. Ακριβώς κάτω από το δρόμο υπάρχει μια εκκλησία που βρίσκεται στο παραδοσιακό σημείο όπου γινόταν η σίτιση των 5.000, ακριβώς κάτω από το λόφο που είναι η παραδοσιακή τοποθεσία για το Επί του Όρους Ομιλία.

Κοιλάδα του ποταμού Ιορδάνη

Σταματήσαμε για bagels στο  The Wisdom of the Bagel στο Kinneret  στο κέντρο Bet Gabriel στη νότια άκρη της λίμνης.

Μετά το μεσημεριανό γεύμα, ανεβήκαμε στους λόφους πάνω από τον ποταμό Ιορδάνη για να επισκεφτούμε τα ερείπια ενός κάστρου σταυροφόρων στο Εθνικό Πάρκο Belvoir. Ολόκληρο αυτό το πάρκο χρειάζεται μόνο περίπου μία ώρα για να το δείτε, αλλά έχει όμορφη θέα στην κοιλάδα του ποταμού Ιορδάνη.

Περάσαμε εκείνο το βράδυ στο κιμπούτς Ein Harod και δειπνήσαμε στο όρος Gilboa, όπου πέθανε ο βασιλιάς Σαούλ, σε ένα υπέροχο εστιατόριο που ονομάζεται  Herb Farm Gilboa .

Το πρωί επισκεφτήκαμε τον τόπο βάπτισης του Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό (Κασρ ελ Γιαχούντ). Υπάρχουν περισσότερα να δούμε από την ιορδανική πλευρά από την ισραηλινή πλευρά στον χώρο του βαπτίσματος (τον οποίο είχα επισκεφτεί στο παρελθόν συμπεριλαμβανομένης  μιας επίσκεψης που συνόδευε τον Πάπα ). Υπάρχουν πολλές εκκλησίες στην ισραηλινή πλευρά που είναι ιστορικές αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται σε ναρκοπέδια. Το Ισραήλ έχει ανακοινώσει σχέδια να καθαρίσει αυτά τα ναρκοπέδια και να ανοίξει ξανά την πρόσβαση σε αυτές τις εκκλησίες.

Εθνικό Πάρκο Κουμράν

Η επόμενη στάση μας ήταν στο Εθνικό Πάρκο Κουμράν. Το Κουμράν ήταν η κοινότητα όπου ζούσαν οι συγγραφείς των Χειρογράφων της Νεκράς Θάλασσας. Ήταν μια θρησκευτική αίρεση που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς τον πρώτο αιώνα. Πιθανότατα ενώθηκαν με εκείνους που επαναστάτησαν κατά της Ρώμης και πέθαναν στο δρόμο στη Μασάντα. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο εδώ στην έρημο ήταν πόσες πισίνες είχε η κοινότητα για τελετουργικό μπάνιο.

Το πάρκο είναι μια υπέροχη θέα της κοινότητας και της ιστορίας, αλλά αν θέλετε να δείτε τους ίδιους τους χειρόγραφους της Νεκράς Θάλασσας, θα χρειαστεί να πάτε στο Μουσείο του Ισραήλ στην Ιερουσαλήμ.

Εθνικό Πάρκο Αρχαιοτήτων Ein Gedi

Πιθανώς το μικρότερο Εθνικό Πάρκο που επισκεφτήκαμε ήταν το Ein Gedi Antiquities που περιέχει τα ερείπια μιας μόνο αρχαίας συναγωγής. Το πάρκο διαρκεί 15 λεπτά για να δείτε, και το αποκορύφωμα είναι μερικά από τα εξαιρετικά ψηφιδωτά έργα από το πάτωμα της παλιάς συναγωγής.

Η απροσδόκητη έκπληξη έπεσε πάνω σε περιπλανώμενα αγριοκάτσικα που μετανάστευαν πέρα ​​από την είσοδο του πάρκου.

Περάσαμε με το αυτοκίνητο από το φυσικό καταφύγιο Ein Gedi, το οποίο είναι πολύ πιο δημοφιλές από την περιοχή με τις αντίκες, αλλά δεν είχαμε χρόνο για αυτό το ταξίδι. Είναι γνωστό ως ένα από τα καλύτερα σημεία πεζοπορίας του Ισραήλ.

Εθνικό Πάρκο Masada

Το Masada είναι ένα παλιό παλάτι, που έχτισε πάλι ο Ηρώδης ο Μέγας, σε ένα mesa σε αυτό το έρημο μέρος του Ισραήλ. Έχει υπέροχη θέα στη Νεκρά Θάλασσα και στην κοιλάδα του ποταμού Ιορδάνη, αλλά ο Ηρώδης το έχτισε περισσότερο για άμυνα παρά για το τοπίο. Έσκαψε μεγάλες στέρνες στο βράχο και μάζεψε προμήθειες πολλών ετών. Αυτά ήταν χρήσιμα στην τελευταία πράξη της εβραϊκής εξέγερσης κατά της Ρώμης το 70-80.

Ρωμαϊκά στρατόπεδα, η γραμμή του ρωμαϊκού τείχους πολιορκίας – Εθνικό Πάρκο Masada

Αφού οι ρωμαϊκές λεγεώνες είχαν ήδη εισβάλει στο Ισραήλ, λεηλάτησαν την Ιερουσαλήμ και κατέλαβαν την υπόλοιπη χώρα, οι τελευταίοι αντάρτες παρέμειναν εδώ στη Masada. Από την κορυφή, μπορείτε ακόμα να διακρίνετε την τετράγωνη διάταξη των ρωμαϊκών στρατοπέδων, τη γραμμή του ρωμαϊκού τείχους πολιορκίας και τη ράμπα που έχτισαν οι Ρωμαίοι για να καταλάβουν τη Masada.

Ρωμαϊκή ράμπα πολιορκίας – Εθνικό Πάρκο Masada

Το βράδυ πριν από την τελική επίθεση των Ρωμαίων, οι περισσότεροι από τους υπερασπιστές της Masada αυτοκτόνησαν. Προτιμούσαν τον θάνατο ως ελεύθεροι αντί για τη ζωή στη σκλαβιά. Για το λόγο αυτό, η Masada δεν είναι απλώς μια ιστορική τοποθεσία, αλλά υπήρξε σύμβολο για το σύγχρονο Ισραήλ και ειδικά για τον ισραηλινό στρατό. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής σας είναι πιθανό να δείτε αιχμάλωτες ομάδες στρατιωτών.

Οι φιλόδοξοι ταξιδιώτες μπορούν να ανέβουν στο φιδίσιο μονοπάτι που είναι ένας από  όλους τους τρόπους για να ανέβουν στη Masada  , ενώ οι λιγότερο φιλόδοξοι μπορούν να πάρουν τη γόνδολα.

Ακόμα κι αν η ιστορία της Masada δεν ήταν τόσο αξιομνημόνευτη, ακόμα κι αν η τοποθεσία δεν ήταν τόσο ιστορική, η έντονη ομορφιά της τοποθεσίας και μόνο θα συνιστούσε να πάτε από το δρόμο σας για να την επισκεφτείτε.

Υπάρχει ένα γήπεδο φαγητού στο Εθνικό Πάρκο, το οποίο είναι καλό γιατί βρίσκεστε λίγο έξω από το μονοπάτι στη Masada, όπως ακριβώς άρεσε στον Ηρώδη.

συμπέρασμα

Περάσαμε την τελευταία μας νύχτα ξανά στο Τελ Αβίβ, αυτή τη φορά στο  ξενοδοχείο Olympia Tel Aviv  και πάλι κοντά στην παραλία. Αφήσαμε το  ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο  στο αεροδρόμιο και πήραμε ένα τρένο στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό στο Τελ Αβίβ, που είναι γρήγορο και εύκολο, αλλά το πρωί είχαμε μια πολύ νωρίς πτήση και καλύψαμε ένα ταξί πίσω στο αεροδρόμιο. Μου προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ξενοδοχεία από το ίδιο το αεροδρόμιο.

Μπορείτε να δείτε πολύ Ισραήλ σε λίγες μέρες. Ολόκληρο το δρομολόγιό μας θα χρειαζόταν κάτι περισσότερο από 8 ώρες για να οδηγήσουμε αν το είχαμε οδηγήσει κατευθείαν. Αν είχαμε περισσότερο χρόνο, θα μπορούσαμε να είχαμε επισκεφτεί περισσότερες τοποθεσίες στο νότο ή να κατευθυνόμασταν προς τα Υψίπεδα του Γκολάν. Σίγουρα θα είχαμε δει περισσότερα εθνικά πάρκα και ίσως περάσαμε περισσότερο χρόνο στην Ιερουσαλήμ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *