Οδήγηση στην Ιρλανδία – Οδικό ταξίδι στη δυτική άκρη της Ευρώπης

Η Ιρλανδία είναι μια όμορφη χώρα με υπέροχους, ομιλητικούς, μουσικούς, φιλόξενους ανθρώπους. Θα πρέπει να το δείτε και θα πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να νοικιάσετε ένα ca και να οδηγήσετε για να εξερευνήσετε τις γωνιές και τις γωνιές του. Ναι, θα πρέπει να οδηγείτε στα αριστερά. Ναι, κάποιοι από τους δρόμους στενεύουν και στραβώνουν. Μπορείτε να διασχίσετε ολόκληρο το νησί σε μια μέρα και μπορείτε να οδηγήσετε τους παλιούς επαρχιακούς δρόμους. Η Ιρλανδία θα είναι ένα αξέχαστο οδικό ταξίδι.

Τι κάναμε σωστά

Όπως το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, τα περισσότερα από τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα είναι ένα τυπικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι λίγο πιο δύσκολο όταν αλλάζετε ταχύτητα με το άλλο χέρι. Μπορέσαμε να πάρουμε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ή τα δύο.

Κάναμε κάποια πράγματα σωστά:

• Και τα δύο αυτοκίνητα είχαν πλοηγό
  • Και τα δύο αυτοκίνητα είχαν συσκευή (κινητό) με GPS
  • Και τα δύο αυτοκίνητα είχαν οδηγίες για το πρώτο μας ξενοδοχείο
  • Είχαμε γουόκι-τόκι που θα μας κρατούσαν σε επαφή όσο ήμασταν σε απόσταση περίπου ενός μιλίου ο ένας από τον άλλο
  • Αν έπρεπε να το κάνω ξανά, θα φρόντιζα κάθε αυτοκίνητο να έχει ένα τηλέφωνο με πρόγραμμα διεθνούς περιαγωγής.

Τι κάναμε λάθος

Δεν είναι μια ευοίωνη αρχή για μια οδήγηση στην Ιρλανδία. Έχασα τον Κέβιν, τον άλλο οδηγό, στον πρώτο κυκλικό κόμβο. Είχαμε κάνει μόνο 3 στροφές από όπου παραλάβαμε τα 2 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητά μας όταν δεν μπόρεσε να περάσει στην αριστερή λωρίδα του κυκλικού κόμβου και έπρεπε να γυρίσει ξανά. Ενώ ανησυχούσαμε για την οδήγηση στα αριστερά και την αλλαγή ταχύτητας με το αριστερό μας χέρι, πιστεύαμε ότι θα τα πήγαιναν καλύτερα αν ακολουθούσαμε ο ένας τον άλλον.

Ο Κέβιν επιτάχυνε και εγώ μείωσα ταχύτητα για να μπορέσει να προλάβει. Αυτό θα έπρεπε να είχε λειτουργήσει, αλλά προφανώς δεν είδαμε ο ένας τον άλλον καθώς περνούσε με ταχύτητα δίπλα μου, οπότε γρήγορα χάσαμε την επαφή με τα walkies. Για την επόμενη ώρα περίπου συνέχισα να οδηγώ αργά αναρωτιόμουν γιατί πρέπει να οδηγεί τόσο αργά που δεν πρόλαβε. Εν τω μεταξύ, έτρεχε με ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και αναρωτιόταν γιατί οδηγούσα τόσο γρήγορα ώστε να μην προλάβει. Φτάσαμε και οι δύο στο B&B στο Kilkenny. Έφτασαν εκεί μισή ώρα πριν από εμάς.

Αχ για την έλλειψη μερικών διεθνών κινητών τηλεφώνων περιαγωγής. Το Google Fi και το T-mobile έχουν και τα δύο υπέροχα σχέδια, αλλά αυτές τις μέρες όλες οι εταιρείες των ΗΠΑ έχουν κάποιο διεθνές σχέδιο.

Ενώ είχα πετάξει μια μέρα νωρίτερα και ήμουν ξεκούραστος, ο Κέβιν κατέβαινε αμέσως από μια πτήση από την Καλιφόρνια. Προτείνω το πρώτο ως στρατηγική. Αυτός είναι ο Kevin και έτσι μοιάζει το jet-lag.

Kilkenny

Το Kilkenny ήταν ο πρώτος μας σταθμός. Απέχει λιγότερο από μιάμιση ώρα από το αεροδρόμιο του Δουβλίνου. Το Kilkenny είναι μια πόλη με μεσαιωνικές ρίζες που περιλαμβάνει ένα νορμανδικό κάστρο που χρονολογείται από το 1195. Είναι μια τουριστική πόλη με πέτρινα κτίρια και πολύχρωμες βιτρίνες.

Πραγματοποιήσαμε την τελευταία περιήγηση με τα πόδια της ημέρας από το κέντρο των επισκεπτών στους δρόμους που διατηρούν ακόμη πολλά μεσαιωνικά κτίρια, κάνοντας στάση στο Kyteler’s Inn για δείπνο, ενώ οι ντόπιοι παρακολούθησαν τον μεγάλο αγώνα εκσφενδόνισης του πρωταθλήματος.

Rock of Cashel

Η επόμενη στάση μας ήταν ο Βράχος του Κασέλ που είναι τα ερείπια ενός φρουρίου και ενός καθεδρικού ναού σε έναν μεγάλο ασβεστόλιθο που ξεπροβάλλει πάνω από την πόλη Κασέλ. Ακριβώς η οδήγηση μέχρι την τοποθεσία οδήγησε σε επιφωνήματα «ουάου». Ένα από τα πλεονεκτήματα του να αποκτήσετε το δικό σας αυτοκίνητο είναι ότι δεν χρειάζεται να φτάσετε την ίδια ώρα με όλους τους άλλους τουρίστες στο τουριστικό τους λεωφορείο. Το πρώτο μας μισάωρο στο Rock είχε πολύ λιγότερο κόσμο απ’ ό,τι αφού σηκώθηκαν όλα τα λεωφορεία.

Εξερευνήσαμε την περιοχή για λίγες ώρες και περπατήσαμε μέχρι τα κοντινά ερείπια ενός μοναστηριού των Κιστερκιανών που είναι ορατό από τον Βράχο του Κασέλ. Δεν ήξερα πολλά για τους Κιστερκιανούς, τους Βερναρδίνους ή τους λευκούς μοναχούς. Ήταν γνωστοί για την επιστροφή τους στη χειρωνακτική εργασία, ιδιαίτερα στη γεωργία.

Ο οικοδεσπότης μας στο B&B το προηγούμενο βράδυ είχε συστήσει μία από τις 3 διαδρομές από το Cashel στο Dingle που είπε ότι ήταν “γραφικό”. Βρήκα ότι ήταν λίγο διασκεδαστικό καθώς κάθε δρόμος που ταξιδεύαμε στην Ιρλανδία, τουλάχιστον όταν ήμασταν στην ύπαιθρο, ήταν γραφικός. Είχαμε βροχή και συνεχίζαμε γιατί υπάρχει κόστος για όλο αυτό το πράσινο.

Χερσόνησος Ντινγκλ

Μείναμε στο Dingle στη χερσόνησο Dingle που είναι μια υπέροχη παραθαλάσσια πόλη. Ενώ είναι τουριστική πόλη, έχει διατηρήσει τη γοητεία της όπως τόσες πολλές πόλεις της Ιρλανδίας. Μείναμε στο παραθαλάσσιο ξενοδοχείο Dingle Bay.

Ένας από τους στόχους μας για την οδήγηση προς τα δυτικά ήταν η διαδρομή γύρω από τη χερσόνησο Dingle για να δούμε παλιά οχυρά και εκκλησίες από τη μεσαιωνική Ιρλανδία, καθώς και σημάδια κατοίκησης που χρονολογούνται χιλιάδες χρόνια πίσω. Περπατήσαμε επίσης στο δυτικό άκρο της Ευρώπης στο τέλος της χερσονήσου. Η επόμενη ενορία από εδώ είναι η Βοστώνη. Ακόμα κι αν περπατάτε μόλις ένα τέταρτο του μιλίου σε ένα από τα πολλά ερείπια ή στις καλύβες της πείνας, πάρτε πάντα ένα αδιάβροχο ή μια ομπρέλα, καθώς αυτή η περιοχή βρέχει 100 ίντσες το χρόνο.

Το τοπίο στη χερσόνησο Dingle είναι εκπληκτικό, αλλά και η ιστορία. Υπάρχουν πολλά ιστορικά μέρη που πρέπει να σταματήσετε, αλλά 3 σας έρχονται αμέσως στο μυαλό. Σταματήσαμε μερικά διαφορετικά οχυρά δαχτυλιδιών από την εποχή του σιδήρου. Το παραπάνω, το οχυρό Dúnbeg, βρίσκεται στο χείλος ενός γκρεμού και αν είναι ακόμα εκεί, δεν θα είναι εκεί για πάντα.

Σταματήσαμε επίσης σε μια σειρά από εξοχικά σπίτια λιμού που διατηρούν τη θλιβερή ιστορία του λιμού της πατάτας.

Το Gallarus Oratory είναι ένα μικρό παρεκκλήσι, που πιθανότατα χρησιμοποιείται για κηδείες που είναι χτισμένο από πέτρα. Οι ιστορικοί και οι αρχαιολόγοι εξακολουθούν να συζητούν την προέλευση αυτής της εμβληματικής δομής.

Δρόμοι στην Ιρλανδία

Οι αυτοκινητόδρομοι στην Ιρλανδία έχουν ένα αρκετά συνεπές σύστημα σήμανσης. Οι περισσότεροι δρόμοι μεταξύ των πόλεων χαρακτηρίζονται με γράμμα. Όσο πιο κοντά είναι το γράμμα στο γράμμα Α τόσο πιο εύκολη είναι η οδήγηση. Οι διαδρομές Μ είναι οι αυτοκινητόδρομοι ή οι αυτοκινητόδρομοι. Έχουν 4 λωρίδες με περιορισμένη πρόσβαση και ανταγωνίζονται τους δρόμους που έχουμε δει οπουδήποτε αλλού. Οι Β διαδρομές είναι πιο τοπικές αρτηρίες. Τείνουν να είναι δρόμοι 2 λωρίδων με φώτα και πολλούς κύκλους κυκλοφορίας. Υπάρχει γενικά αρκετός χώρος για να περάσει η αντίθετη κίνηση. Οι διαδρομές R γίνονται λίγο πιο δύσκολες. Υπάρχει συχνά ένας τοίχος από βράχους ή θάμνους στα αριστερά σας και το να περνάτε από την αντίθετη κίνηση σε ορισμένα σημεία θα σας βοηθήσει να εξηγήσετε γιατί η Ιρλανδία είναι ένα πολύ θρησκευτικό έθνος.

Ορκίζομαι στη χερσόνησο του Ντινγκλ, πρέπει να είχαμε οδηγήσει μερικές διαδρομές “Ζ” όπου κάποιος μπορούσε να γέρνει και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου και να αγγίξει τους φράκτες. Αυτοί είναι το είδος των δρόμων που πιθανότατα οδήγησαν τη Visa να πει όχι μόνο «όχι» αλλά «διάολο όχι» σχετικά με το ζήτημα απαλλαγής από ζημιές σύγκρουσης για την Ιρλανδία.

Δαχτυλίδι του Κέρι

Στο πρώτο μας ταξίδι στην Ιρλανδία, επιλέξαμε να επισκεφτούμε τη χερσόνησο Dingle αντί για το κοντινό και ίσως πιο γνωστό Ring of Kerry. Είναι μια άλλη όμορφη χερσόνησος, αν και ίσως έχει ακόμα μερικά τουριστικά λεωφορεία. Ταξιδεύετε στο Ring of Kerry αριστερόστροφα εναντίον της χερσονήσου Dingle όπου ταξιδεύετε δεξιόστροφα.

Αν έχεις μια εβδομάδα θα διάλεγα το ένα ή το άλλο. Προσωπικά μου άρεσε η επιλογή του Dingle. Αλλά, αν σας ενδιαφέρει να φτάσετε στο Skellig Michael, είναι έξω από την ακτή του Ring of Kerry. Το Ring of Kerry είναι επίσης πιο κοντά στο Εθνικό Πάρκο Killarney.

Βράχοι του Μοχέρ

Φτάσαμε στους βράχους του Moher το βράδυ. Δεν συνιστώ πραγματικά να οδηγείτε αυτούς τους επαρχιακούς δρόμους τη νύχτα, αν μπορείτε να το αποφύγετε. Η νύχτα είναι η καλύτερη στιγμή για να καθίσετε στις παμπ ακούγοντας τοπική μουσική ενώ εργάζεστε σε μια πίντα. Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα, αλλά η οδήγηση είναι πιο αγχωτική τη νύχτα όταν ξέρεις ότι ένας πέτρινος τοίχος απέχει δύο πόδια από το αριστερό σου.

Τα Cliffs of Moher είναι μια εντυπωσιακή τοποθεσία. Δεδομένου ότι δεν χρειάζεται να τηρείτε τα δρομολόγια των λεωφορείων, προγραμματίστε μια ή δύο ώρες για να εξερευνήσετε προς κάθε κατεύθυνση από την κύρια περιοχή προβολής. Ωστόσο, δεν θα σας συνιστούσα να βάλετε σε πειρασμό τη βαρύτητα όσο οι άνθρωποι σε αυτή τη φωτογραφία. Οι βράχοι δεν είναι τόσο σταθεροί όσο νομίζουν οι άνθρωποι και λίγοι άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο επειδή πλησιάζουν πολύ στην άκρη.

Το Μπέρεν

Ο επιθεωρητής του Κρόμγουελ περιέγραψε το Μπέρεν ως εξής: «Δεν υπάρχει δέντρο από το οποίο να κρεμάσετε έναν άνθρωπο, νερό για να τον πνίξετε, ούτε χώμα για να τον θάψετε». Που σας λέει λίγα για το Burren και πολλά για τις προτεραιότητες του τοπογράφου του Cromwell.

Αυτή η «άγονη» περιοχή μπορεί να υπερηφανεύεται για πολλά δακτυλιοειδή οχυρά καθώς και έναν τάφο με πύλη, τα ντολμέν Poulnabrone που χρονολογείται τουλάχιστον από το 2900 π.Χ. Αν και δεν είναι τόσο άγονη όσο η νοτιοδυτική στις ΗΠΑ, η καρδιά του Burren είναι σχεδόν συμπαγής βράχος που διασπάται από κανάλια κόβεται με νερό κάθε λίγα εκατοστά που γεμίζουν με γρασίδι.

Παμπ

Σχεδόν κάθε βράδυ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας φάγαμε δείπνο σε μια παμπ. Υπήρχε συνήθως ζωντανή μουσική και αρκετά συχνά ένα πιο ποικίλο μενού από ό,τι περίμενα σε μια ιρλανδική παμπ. Εκτός από την ιρλανδική μπύρα, μπορείτε επίσης να βρείτε πάντα έναν καλό μηλίτη. Κάθε ποτό έχει το δικό του ποτήρι, ώστε να μπορείτε να κοιτάξετε σε οποιοδήποτε τραπέζι και να πείτε τι μάρκα μπύρας ή μηλίτη βυθίζονται. Ως ομάδα 8 με 3 ζευγάρια και δύο μονά, περίμενα μια ταλαιπωρία με τον διαχωρισμό της επιταγής, αλλά το σύστημα ήταν αρκετά εύκολο. Κάθε άτομο, οικογενειακή μονάδα ή ζευγάρι ερχόταν στο μπαρ και έλεγε τι είχε και στη συνέχεια απλώς πλήρωνε αυτή τη μερίδα.

Galway

Από το Burren, οδηγήσαμε μέχρι το Galway. Οι υπόλοιποι σύντροφοί μας απόλαυσαν μια περιήγηση στο Galway, αλλά έπρεπε να φύγω νωρίς για ένα συνέδριο στο Δουβλίνο.

Δουβλίνο

Όταν φτάσετε στο Δουβλίνο, είναι ώρα να επιστρέψετε το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, καθώς δεν θα το χρειαστείτε για να μετακινηθείτε στην πόλη. Πραγματοποιήσαμε μια περιήγηση με τα πόδια στο Sandeman στην πόλη που είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσανατολιστείτε στην καρδιά του Δουβλίνου. Η περιοδεία περιλάμβανε την περιοχή Temple Bar, όπου μπορείτε να βρείτε μια έντονη νυχτερινή ζωή, το Κάστρο του Δουβλίνου, το Ταχυδρομείο (πολιορκημένο στην Ιρλανδική Εξέγερση), το Trinity College, το άγαλμα Molly Malone, τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Πατρικίου και πολλά άλλα.

Το Δουβλίνο είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις της Ιρλανδίας με ρίζες που περιλαμβάνουν τους Ιρλανδούς αλλά και τους Βίκινγκς, τους Νορμανδούς και φυσικά τους Άγγλους. Είναι μια πόλη που αξίζει τουλάχιστον λίγες μέρες για να την εξερευνήσετε μόνη της.

συμπέρασμα

Βρήκαμε ότι οι δρόμοι ήταν καλά σηματοδοτημένοι, με λίγες εξαιρέσεις, αλλά ένα GPS και ένας πλοηγός ήταν πολύ βολικοί. Η μονομαχία των συστημάτων GPS μεταξύ των δύο αυτοκινήτων οδήγησε σε περιστασιακή σύγχυση και σε κοροϊδίες σχετικά με τα γουόκι-τάκι. Μάθαμε να εκτιμούμε την αξία ενός καλού κυκλοφοριακού κύκλου και αγαπήσαμε την ελευθερία και την αίσθηση της περιπέτειας που μας έδινε η οδήγηση μόνοι μας. Και, όταν γυρίσαμε το αυτοκίνητο με λίγες μόνο γρατσουνιές από θάμνους στην άκρη του δρόμου, αναστενάσαμε ανακούφιση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *