Κρουαζιέρα Γκαλαπάγκος στο Quasar’s Evolution

Αν σας αρέσει η άγρια ​​ζωή και τα νησιά Γκαλαπάγκος δεν είναι στη λίστα σας… θα πρέπει να είναι. Αυτά τα νησιά στα ανοικτά των ακτών του Ισημερινού είναι μοναδικές διακοπές. Ενώ όλο και περισσότεροι άνθρωποι που επισκέπτονται επιλέγουν μια  ξενάγηση με προϋπολογισμό στα Γκαλαπάγκος , ο καλύτερος τρόπος για να δείτε τα Γκαλαπάγκος είναι με πλοίο. Πρόσφατα περάσαμε μια εβδομάδα και διανύσαμε 410 ναυτικά μίλια στο αρχιπέλαγος των Γκαλαπάγκος στο  Quasar Expeditions  M/V Evolution. Αυτός ο οδηγός θα σας πει τι να περιμένετε σε μια μικρή κρουαζιέρα ζωντανά στα Γκαλαπάγκος.

Φτάνοντας στα Γκαλαπάγκος

Τα νησιά Γκαλαπάγκος απέχουν 600 μίλια από την ακτή του Ισημερινού, επομένως οι κρουαζιέρες στα Γκαλαπάγκος ξεκινούν στα νησιά. Μπορείτε να πετάξετε στα Γκαλαπάγκος από οποιαδήποτε από τις δύο μεγαλύτερες πόλεις του Ισημερινού: το Κίτο ή το Γκουαγιακίλ. Το Κίτο είναι μια όμορφη αποικιακή πόλη και η πρωτεύουσα της χώρας. Βρίσκεται σε πάνω από 9.000 πόδια στις Άνδεις. Το Γκουαγιακίλ είναι η μεγαλύτερη πόλη της χώρας και βρίσκεται στην ακτή. Οι άνθρωποι που ανησυχούν για το υψόμετρο θα πρέπει να πετούν μέσω του Γκουαγιακίλ. Πετάξαμε μέσα από το Κίτο, αλλά περισσότερα για αυτό αργότερα.

• Το αεροδρόμιο στο Γκουαγιακίλ είναι  το Διεθνές Αεροδρόμιο Jose Joaquin de Olmedo  .
  • Το αεροδρόμιο του Κίτο είναι το  Διεθνές Αεροδρόμιο Mariscal Sucre  (κωδικός αεροδρομίου: UIO)

Όπως με κάθε κρουαζιέρα, είναι χρήσιμο να φτάσετε μια μέρα νωρίτερα όπως κάναμε, ώστε να μην χάσετε την κρουαζιέρα σας εάν έχετε καθυστερήσεις πτήσεων.

Αεροδρόμια στα Γκαλαπάγκος

Υπάρχουν δύο διαφορετικά αεροδρόμια στα Γκαλαπάγκος. Το μεγαλύτερο είναι το αεροδρόμιο Seymour στο νησί Baltra. Αυτό το νησί βρίσκεται ακριβώς έξω από την ακτή του νησιού Santa Cruz που βρίσκεται στο κέντρο του αρχιπελάγους και έχει τον μεγαλύτερο πληθυσμό. Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο Seymor από τη Santa Cruz με θαλάσσιο ταξί ή λεωφορείο.

Το άλλο αεροδρόμιο είναι το αεροδρόμιο San Cristóbal στο ομώνυμο νησί. Το San Cristóbal είναι το δεύτερο σε πληθυσμό νησί.

• Island of Baltra  – Αεροδρόμιο Seymour  (κωδικός αεροδρομίου: GPS)
  • Νησί San Cristobal  – Αεροδρόμιο San Cristobal  (κωδικός αεροδρομίου: SCY)

Οι κρουαζιέρες από το Quasar ξεκινούν από το ένα αεροδρόμιο και τελειώνουν στο άλλο. Ξεκινήσαμε από το αεροδρόμιο San Cristóbal και τελειώσαμε στο αεροδρόμιο Seymour. Η επόμενη κρουαζιέρα θα έκανε τα αεροδρόμια με την αντίθετη σειρά.

Τυπικό δρομολόγιο κρουαζιέρας στα Γκαλαπάγκος

Υπάρχουν δύο κύρια δρομολόγια για τις κρουαζιέρες Quasar. Η κρουαζιέρα μας κάλυψε περισσότερα από τα ανατολικά νησιά και την επόμενη εβδομάδα η κρουαζιέρα θα κάλυπτε περισσότερα από τα ανατολικά νησιά. Οι κανόνες στο εθνικό πάρκο είναι ότι ένα σκάφος δεν μπορεί να επιστρέψει στο ίδιο σημείο μέχρι 2 εβδομάδες αργότερα. Έτσι, αν είχατε τα χρήματα και τις διακοπές δύο εβδομάδων, θα μπορούσατε να κλείσετε μια καμπίνα για δύο εβδομάδες και να δείτε διαφορετικά νησιά. Η μοναδική στάση που θα είχαν και οι δύο κρουαζιέρες θα ήταν το ταξίδι στα υψίπεδα του νησιού Santa Cruz για να δείτε τις γιγάντιες χελώνες.

Πρώτη μέρα – Σάββατο – Κίτο στο νησί San Cristobal

Ξυπνήσαμε πριν τα ξημερώματα του Σαββάτου και πήγαμε σε ένα λεωφορείο από το ξενοδοχείο μας προς το αεροδρόμιο του Κίτο. Εκεί συναντηθήκαμε με τον εκπρόσωπο του Quasar, ο οποίος μας έδωσε τα έγγραφα που χρειαζόμασταν, όπως τα έντυπα συμμετοχής για το Εθνικό Πάρκο Γκαλαπάγκος. Μας οδήγησε στη διαδικασία της γεωργίας και του check-in και φρόντισε να είχαμε ό,τι χρειαζόμασταν πριν περάσουμε από την ασφάλεια. Πετάξαμε από το Κίτο στο Γκουαγιακίλ και μετά πετάξαμε στο αεροδρόμιο στο San Cristobal στα Γκαλαπάγκος.

Όταν φτάσαμε στο San Cristobal, ο Quasar συναντήθηκε μαζί μας, μας πήρε σε ένα λεωφορείο και μας πήγε σε μια γρήγορη περιήγηση με λεωφορείο στην πόλη. Η πόλη ξεκίνησε ως ένα μικρό ψαροχώρι και μεγάλωσε καθώς ο τουρισμός αναπτύχθηκε στα νησιά. Ο τουρισμός είναι η νούμερο ένα πηγή εισοδήματος με περίπου το 75% των ανθρώπων που εργάζονται στον τουρισμό.

Τα τοπικά θαλάσσια λιοντάρια αισθάνονται πολύ σαν στο σπίτι τους και μόλις έρθουν στην πόλη… και ακόμη και στα καταστήματα. Έχουν ένα φράχτη και μια πύλη για να προσπαθήσουν να κρατήσουν τα θαλάσσια λιοντάρια κάτω στο νερό. Η πόλη έχτισε επίσης πλατφόρμες για τα θαλάσσια λιοντάρια να προσπαθήσουν να κρατήσουν τα θαλάσσια λιοντάρια μακριά από τις βάρκες επειδή οι ιδιοκτήτες σκαφών δεν αγαπούν αυτά τα κάπως βρωμερά ζώα.

Πήραμε τους pangas (ένα μικρό σκάφος, στην προκειμένη περίπτωση, τα pangas του M/V Evolution είναι φουσκωτοί ζωδιακός κύκλος) στο Evolution και είχαμε έναν προσανατολισμό με τον Bolo που είναι ο κύριος φυσιοδίφης μας. Η Λουλού που είναι ένας από τους άλλους φυσιοδίφες λέει ότι ο Μπόλο το κάνει αυτό από την εποχή του Καρόλου Δαρβίνου. Η Λουλού ήταν η λιγότερο έμπειρη από τις ξεναγές μας… και ξεναγούσε 16 χρόνια!

Μετά το μεσημεριανό γεύμα, είχαμε κάποιο χρόνο διακοπής ενώ το σκάφος έκανε κρουαζιέρα στο νησί σε έναν απομονωμένο όρμο Cerra Brujo (Λόφος των Μάγων) όπου φαίνεται να έχουμε το νησί μόνοι μας εκτός από μερικά μάλλον φιλικά θαλάσσια λιοντάρια. Περάσαμε μπροστά από ένα ξεπερασμένο απομεινάρι ηφαιστείου, κυρίως τέφρα αλλά με μερικά φράγματα λάβας (κάθετες λωρίδες μαύρης λάβας). Στα βράχια υπήρχαν καβούρια και βαρέλια της Sally Lightfoot. Τα Barnacles, μας είπαν, μπορούν να τσιμπήσουν αρκετά δυνατά αν τους βάλεις ένα χέρι ή κάποιο άλλο μέρος του σώματος. Οι φρεγάτες πετάχτηκαν από πάνω.

Πριν από κάθε εκδρομή από το σκάφος, μας έλεγαν αν θα κάναμε «υγρή προσγείωση» ή «ξηρή προσγείωση». Μια υγρή προσγείωση συνήθως σήμαινε το βήμα από το σκάφος στο surf σε μια αμμώδη παραλία. Μια ξηρή προσγείωση σήμαινε το πήδημα από το πάνγκα σε βράχους, τσιμεντένια σκαλοπάτια ή μια προβλήτα. Έπρεπε να ξέρετε αυτή τη λεπτομέρεια για να ξέρετε ποια θα ήταν τα σωστά υποδήματα.

Η πρώτη μας προσγείωση ήταν μια υγρή προσγείωση. Είδαμε το πρώτο σετ από αυτά που θα γίνονταν πολύ γνωστά κομμάτια κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Αυτά ήταν τα σημάδια ότι τα ιγκουάνα είχαν βρεθεί στην παραλία πρόσφατα.

Περπατήσαμε μέσα από ένα κόψιμο μιας παλιάς ροής λάβας μέχρι εκεί που αράζονταν μερικά θαλάσσια λιοντάρια. Αυτή ήταν η πρώτη μας συνάντηση με την άγρια ​​ζωή στα Γκαλαπάγκος. Όλοι σας λένε ότι η άγρια ​​ζωή εδώ δεν φοβάται τους ανθρώπους, αλλά όταν σας συμβαίνει πραγματικά, εξακολουθεί να σας εκπλήσσει.

Κάποιοι πήγαν να περπατήσουν στην παραλία και κάποιοι έκαναν μια βουτιά στον ωκεανό. Υπήρχαν μερικά ψάρια στο νερό σε αυτή την αμμώδη παραλία και ένας περιστασιακός Μπούμπι τα βουτούσε-βόμβα. Πιθανώς η πιο αξέχαστη εμπειρία ήταν όταν κολυμπούσαμε στον ωκεανό και ένα θαλάσσιο λιοντάρι ήρθε πολύ γρήγορα προς το μέρος μας. Ήταν σχεδόν μύτη με μύτη με έναν από τους συνταξιδιώτες μας πριν απομακρυνθεί την τελευταία στιγμή. Καλώς ήρθατε στα Γκαλαπάγκος.

Επιστρέψαμε στη βάρκα γύρω στο ηλιοβασίλεμα για ποτά και σνακ. Είχαμε έναν προσανατολισμό για τις δραστηριότητες της επόμενης μέρας, ένα τοστ με τον καπετάνιο και δείπνο.

Δεύτερη μέρα – Κυριακή – Νησί South Plaza, νησί Santa Cruz, νησί Mosquera

Η δεύτερη εκδρομή μας ήταν μια ξηρή προσγείωση και μια πεζοπορία σε ένα μικρό νησί στα ανοικτά των ακτών του νησιού Santa Cruz, στο South Plaza Island. Στην προσγείωση μας υποδέχτηκαν νεαρά θαλάσσια λιοντάρια και ένα μεγαλύτερο θηλυκό θαλάσσιο λιοντάρι που είχε τραυματιστεί με κάποιο είδος δαγκώματος ή κοπής. Υπήρχαν επίσης περισσότερα καβούρια Sally Lightfoot. Η κύρια βλάστηση στο νησί ήταν ο ψηλός κάκτος καθώς ο κοντός κάκτος πέφτει θύμα των κιτρινοκέφαλων χερσαίων ιγκουάνα που έχει σε αφθονία το νησί.

Περπατήσαμε στο τέλος του νησιού, περνώντας από ένα μέρος όπου το εθνικό πάρκο προσπαθεί να καλλιεργήσει νέους κάκτους σε συρμάτινα πλέγματα για να τους προστατεύσει από τα ιγκουάνα. Στους γκρεμούς του άκρου του νησιού βρίσκεται μια αποικία εργένηδων θαλάσσιων λιονταριών και μια πληθώρα θαλασσοπούλων. Είδαμε μπούμπες Nasca, φρεγάτα πτηνά, σπίνους κάκτους και σπίνους εδάφους.

Μετά από ένα κρύο ποτό και ένα σνακ, μας δόθηκε η βρεγμένη στολή, το αναπνευστήρα και η μάσκα που θα ήταν ο εξοπλισμός μας για κολύμβηση με αναπνευστήρα για την εβδομάδα.

Πριν από το μεσημεριανό γεύμα, περάσαμε περίπου μια ώρα κολύμβηση με αναπνευστήρα στο Punta Carrion, ένα σημείο στο νησί Santa Cruz. Στην αρχή, η κολύμβηση με αναπνευστήρα δεν ήταν τόσο μεγάλη. Το μέρος στο οποίο βρισκόμασταν ήταν αρκετά βαθύ και η ορατότητα δεν ήταν καταπληκτική. Δεν θα είχα μαντέψει σε αυτό το σημείο του ταξιδιού ότι μερικές από τις πιο αξέχαστες συναντήσεις μας με την άγρια ​​ζωή θα ήταν κατά την κολύμβηση με αναπνευστήρα

Κατεβήκαμε στην ακτή αυτού του όρμου στο νησί Σάντα Κρουζ και τελικά συναντήσαμε μια στροβιλιζόμενη μάζα από πολύχρωμα ψάρια που ήταν όλα σε ένα σημείο. Είδαμε αγγελόψαρα, παπαγαλόψαρα και χειρουργόψαρα κιτρινοουράς. Είδαμε επίσης δύο ή τρεις καρχαρίες που ήταν καρχαρίες υφάλου με λευκή άκρη να κολυμπούν δίπλα μας ή κάτω από εμάς. Ήταν πιθανώς περίπου 4 πόδια μήκος.

Our evening activity was on tiny  Mosquera Island just north of the airport on Baltra Island. The island had a white coral beach, ice plant, volcanic rocks, a whale skeleton, and not much else. Not much else that is except for playful sea lions that were doing an acrobatic show in the surf. They were curious at times coming up to see who we were. Some of the males were territorial with at least one of our group getting a little bite. Joan had one of the females who startled her with a bark and seem to demand a little more respect.

Η φυσιολατρική μας παρουσίαση πριν από το δείπνο ήταν η τεκτονική πλακών και ο σχηματισμός νησιών. Όλα τα νησιά στα Γκαλαπάγκος είναι ηφαιστειακά νησιά. Υπάρχει ένας αριθμός ασπίδων ηφαιστείων που αναδύθηκαν από την επιφάνεια του ωκεανού από ένα θερμό σημείο κάτω από τον φλοιό της γης. Τα νησιά Γκαλαπάγκος βρίσκονται στην πλάκα Nasca που κινείται προς τα ανατολικά και υποβιβάζεται κάτω από την πλάκα της Νότιας Αμερικής. Η πλάκα Nasca κινείται με την ίδια περίπου ταχύτητα που μεγαλώνουν τα νύχια σας. Αυτή η δράση υψώνει τα βουνά των Άνδεων. Καθώς η πλάκα μετακινεί την τοποθεσία, το hotspot παραμένει το ίδιο. Αυτό κάνει τα νέα νησιά να σχηματίσουν τα νησιά στα ανατολικά των Γκαλαπάγκος, όπως το San Cristóbal είναι τα παλαιότερα και αυτά στα δυτικά είναι τα νεότερα και πιο ηφαιστειακά ενεργά.

Πλοία

Ένα από τα πιο διασκεδαστικά μέρη της κρουαζιέρας ήταν οι άλλοι επιβάτες της κρουαζιέρας μας. Στην αρχή, φαινόταν ότι ήμασταν οι τελευταίοι που φεύγαμε από κάθε γεύμα καθώς είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με κάποιον που ξεκινάει να επενδύει άγγελο ή κάποιον που είναι σχεδιαστής για το GAP ή κάποιος που εργάζεται για την εταιρεία που φτιάχνει το Remdeziveer ή κάποιον που διαγωνίζεται στην αίθουσα χορού ή κάποιον που είναι χειρουργός τραυματιών ή κάποιος που έχει τρέξει στον μαραθώνιο της Ανταρκτικής. Πολλοί από τους ανθρώπους είναι πολυταξιδεμένοι. Όλοι είναι περιπετειώδεις. Όλοι με τους οποίους μιλήσαμε ήταν εμβολιασμένοι. Δύο ήταν στον καθυστερημένο μήνα του μέλιτος. Κάποιοι είναι συνταξιούχοι.

3η μέρα – Δευτέρα – Sombrero Chino, νησί Σαντιάγο

Ξεκινήσαμε τη μέρα με μια βόλτα με panga στο Sombrero Chino (Κινεζικό Καπέλο). Στο δρόμο, ψάξαμε για πιγκουίνους κατά μήκος της ακτής του νησιού Σαντιάγο αλλά βρήκαμε μόνο έναν. Οι πιγκουίνοι στα Γκαλαπάγκος είναι μικροί και είναι το βορειότερο από όλα τα είδη πιγκουίνων, περνώντας στο βόρειο ημισφαίριο.

Κάναμε μια υγρή προσγείωση στο Sombrero Chino δίπλα σε μερικά θαλάσσια λιοντάρια και έναν μεγάλο ερωδιό.

Σε περίπτωση που δεν το είχατε ήδη καταλάβει, τα Γκαλαπάγκος είναι ένα εξαιρετικό μέρος για πουλιά. Όχι μόνο έχουν μια ενδιαφέρουσα ποικιλία πουλιών, αλλά μπορείτε, σε πολλές περιπτώσεις, να περπατήσετε μέχρι εκεί. Όλες οι φωτογραφίες σε αυτό το άρθρο τραβήχτηκαν είτε με τη  συνηθισμένη Canon SLR  με ευέλικτο φακό zoom 18-250 mm είτε με το  iPhone 11 Pro μου . Ήταν χιουμοριστικό μερικές φορές να βλέπεις μερικούς από τους καλύτερα εξοπλισμένους φωτογράφους να κουβαλούν έναν φακό ζουμ αρκετά ώστε να μπορούν κυριολεκτικά να αγγίξουν το πουλί που τραβούσαν φωτογραφία.

Καθώς πλησιάζαμε στην ακτή είδαμε τρεις αχτίδες αετού. Δύο αρσενικά (μικρότερα) προσπαθούσαν να ζευγαρώσουν με ένα θηλυκό Στα ρηχά νερά.

Το Sombrero Chino ήταν σε μεγάλο βαθμό βράχος λάβας και κοράλλι. Υπήρχαν αρκετοί σωλήνες λάβας στο νησί, ως επί το πλείστον μικροί, αρκετά μικροί για να μπουσουλήσει ένα παιδί. Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με τους σωλήνες λάβας, σχηματίζονται όταν η λάβα που ρέει ψύχεται στην επιφάνεια όπου έρχεται σε επαφή με τον αέρα, στη συνέχεια η λάβα συνεχίζει να ρέει από κάτω μέχρι να αποστραγγιστεί τελικά και να αφήσει έναν κοίλο σωλήνα.

Περπατήσαμε στο άλλο μέρος του νησιού ή είδαμε πολλά θαλάσσια ιγκουάνα. Τα θαλάσσια ιγκουάνα είναι λιγότερο πολύχρωμα από τα χερσαία ιγκουάνα και ο χρωματισμός τους συνδυάζεται με τον βράχο λάβας των νησιών.

Επιστρέψαμε στην ευθεία μεταξύ Santiago και Sombrero Chino για κολύμβηση με αναπνευστήρα για μια ώρα. Η διαύγεια του νερού ήταν πολύ καλύτερη από την προηγούμενη μέρα στην αρχή της εξόδου με αναπνευστήρα με πολλά διαφορετικά πολύχρωμα ψάρια. Είδαμε ένα κοπάδι 50+ χειρουργών ψαριών, τόσα πολλά μικρά κόκκινα καρδινάλια που έμοιαζαν με υποβρύχια παρέλαση με ταινία, μικρά ασημόψαρα που κολυμπούσαν κοντά στην επιφάνεια και έμοιαζαν με φυσαλίδες που πήγαιναν στο πλάι.

Τουλάχιστον ένας πιγκουίνος μας ένωσε στο νερό.

Είδαμε επίσης καρχαρίες υφάλου με λευκή άκρη μήκους ίσως 5 ποδιών. Καθώς κατεβαίναμε πιο κάτω στο κανάλι, το ρεύμα δυνάμωνε και η διαύγεια χειροτέρευε. Ακριβώς όταν ετοιμαζόμουν να εγκαταλείψω το ψαροντούφεκο, είδαμε μια χελώνα να κολυμπάει στο βάθος από κάτω μας. Αυτή ήταν η πρώτη αλλά όχι η τελευταία μας συνάντηση με τη

Κάναμε ένα διάλειμμα τριών ωρών για να γευματίσουμε και να επανατοποθετήσουμε το σκάφος στην άλλη πλευρά του νησιού Σαντιάγο. Γενικά, το μέσο της ημέρας είναι όταν τα ημερήσια κρουαζιερόπλοια έχουν πρόσβαση στα κεντρικά νησιά. Τα ζωντανά πλοία έχουν πρόσβαση πριν από τις 10 π.μ. και μετά τις 4 μ.μ. Έτσι, κατά τη διάρκεια της ζέστης της ημέρας, συχνά κάνουμε κρουαζιέρες, θαλάσσιες δραστηριότητες ή κάναμε ένα διάλειμμα.

Η δίωρη πεζοπορία μας διακόπηκε όταν εντοπίσαμε τέσσερις διαφορετικές όρκες από τα pangas στο δρόμο προς την παραλία. Οι όρκες σκότωσαν μια χελώνα που συναντήσαμε. Οι οδηγοί ήταν πολύ ενθουσιασμένοι που είδαν όρκες καθώς η τελευταία φορά που είχαν ήταν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο. Υπάρχει ένας κάτοικος λοβού από όρκες αλλά η επικράτειά τους είναι αρκετά μεγάλη.

Το αποκορύφωμα για το νησί Σαντιάγο ήταν οι φώκιες Γαλαπάγκος που είναι στην πραγματικότητα ένας διαφορετικός τύπος θαλάσσιου λιονταριού και όχι φώκια. Οι φώκιες σχεδόν κυνηγήθηκαν μέχρι εξαφάνισης για την όμορφη γούνα τους. Εξακολουθούν να κινδυνεύουν.

Είδαμε πολλά πουλιά στο νησί. Υπήρχαν στρεδοθήρες, λαγουδάκια, μπλε ερωδιοί, πελεκάνοι και φρεγατοπουλάκια. Είδαμε επίσης μια σειρά από θαλάσσια ιγκουάνα.

Παλαιότερα υπήρχε μεγάλος πληθυσμός αγριόγιδων και γουρουνιών στο νησί αλλά έχουν εξαλειφθεί. Ένας Αμερικανός θαλάσσιος καπετάνιος εισήγαγε 4 κατσίκες στο νησί το 1812, ενώ βρίσκονταν στην περιοχή και κυνηγούσαν βρετανικά φαλαινοθηρικά πλοία. Ο πληθυσμός αυξήθηκε στις 100.000 κατσίκες.

Ημέρα 4 – Τρίτη – Νησί Genovesa

Ξυπνήσαμε στο νησί Genovesa που είναι μια αρχαία καλντέρα. Έχει απότομους βράχους γύρω από το μεγαλύτερο μέρος της εσωτερικής λιμνοθάλασσας.

Κάναμε μια βόλτα στην παραλία πριν από το πρωινό στις 6:30 π.μ. για να δούμε την περιοχή φωλιάσματος για Frigatebirds και Red-footed Boobies. Οι μπούμπιες της Nasca φωλιάζουν στο έδαφος, αλλά οι κοκκινοπόδαρες έχουν προενισχυμένα πόδια με ιστό, τα οποία μπορούν να αρπάξουν διακλαδισμένα έτσι ώστε να φωλιάζουν στα δέντρα. Τα κοκκινοπόδαρα φωλιάζουν σε μικρά μαγγρόβια δέντρα.

Είδαμε τους γλάρους που πετούν από την Παταγονία για να φωλιάσουν στα Γκαλαπάγκος.

Υπήρχαν φυσικά λιοντάρια της θάλασσας. Η Χριστίνα, μια από τις φυσιοδίφες μας, είπε τη μέρα που δεν βλέπεις θαλάσσια λιοντάρια… σημαίνει ότι είσαι στο σπίτι σου

Τα Frigatebirds είναι οι πειρατές του αέρα. Στη συνέχεια, μπορεί να κλέψει το Catch ενός άλλου πουλιού, ειδικά τα βυζιά. Μας είπαν να τους παρακολουθήσουμε να εξασκούν τον ελιγμό όπου τρυπώνουν μια ταινία στο πίσω μέρος για να την πείσουν ό,τι έχει στο ράμφος της. Η αρσενική φρεγάτα έχει μια κόκκινη θήκη που θα την φυσήξει για να εντυπωσιάσει τα θηλυκά. Θα κάνει επίσης έναν θόρυβο για να προσπαθήσετε να προσελκύσετε τα θηλυκά που βρίσκονται κοντά. Εάν μια φρεγάτα πάθει ζημιά η θήκη της, θα χρειαστούν μήνες για να επισκευαστεί και στη συνέχεια θα έχει σημάδια και αυτό μπορεί να το κάνει λιγότερο ελκυστικό για το θηλυκό.

Οι μπούμπες θα τσακωθούν για το ποιο ραβδί θα χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν μια φωλιά σαν ένα παλιό παντρεμένο ζευγάρι. Το αρσενικό θα παρουσιάσει ένα ραβδί και το θηλυκό θα ασκήσει κριτική στην επιλογή του. Η γυναίκα μου και εγώ δεν τα πάμε πολύ καλύτερα κατά την ανακαίνιση του σπιτιού.

Επιστρέψαμε στο πλοίο για πρωινό και μετά κατευθυνθήκαμε σε ένα από τα δύο ταξίδια για κολύμβηση με αναπνευστήρα. Μια ομάδα κατευθύνθηκε προς τα βαθιά νερά με ισχυρά ρεύματα, όπου είχε 75% πιθανότητα να δει σφυροκέφαλους καρχαρίες… το οποίο και έγινε.

Τα τοιχώματα του κρατήρα κοντά στην παραλία είναι καλυμμένα με παλιά γκράφιτι πριν η περιοχή ήταν εθνικό πάρκο. Κάθε πλοίο συνήθιζε να σημαδεύει όταν επισκεπτόταν το νησί στα τείχη.

Πήγα με την άλλη ομάδα που υποτίθεται ότι είχε καλύτερη ορατότητα περισσότερα ψάρια και πιθανότητα να δω φώκιες στο νερό. Ήταν ένα υπέροχο σημείο για κολύμβηση με αναπνευστήρα, αλλά βαθύθηκε γρήγορα καθώς τα τοιχώματα του κρατήρα κατέβηκαν στο νερό. Είδαμε σχολές χειρουργών ψαριών, αγγελόψαρων, κοπελιών και πολλών άλλων που δεν μπορώ να αναγνωρίσω. Ο τύπος κοπέλας που είναι μαύρος με ένα ιριδίζον μπλε ή μοβ ήταν το πιο εντυπωσιακό για μένα.

Ωστόσο, το αποκορύφωμα της κολύμβησης με αναπνευστήρα ήταν να γυρίσεις και να δεις μια φώκια από τα Γκαλαπάγκος λίγο μακριά από τα χέρια. Η φώκια επέπλεε ανάποδα απλώς έλεγχε τα πράγματα. Από τη γούνα του ξεχύθηκαν φυσαλίδες. Φαινόταν ικανοποιημένος να μείνουμε εκεί παρακολουθώντας μας για λίγα λεπτά. Είδαμε επίσης μια πράσινη θαλάσσια χελώνα που ήταν περίπου 10 πόδια μακριά.

Η τρίτη μας δραστηριότητα πριν το μεσημεριανό γεύμα ήταν ένα  ταξίδι με καγιάκ  . Το πλοίο έχει μισή ντουζίνα διαφορετικά καγιάκ δύο ατόμων τα οποία ρυμούλκησαν κοντά στο χείλος της καλντέρας. Στη συνέχεια έφεραν την πρώτη παρτίδα καγιάκ και επιβιβαστήκαμε στα καγιάκ από τους ζωδιακούς κύκλους. Περπατήσαμε με κουπί κατά μήκος του γκρεμού μέχρι τη βάρκα μας. Μόνο ένα  καγιάκ  κατάφερε να αναποδογυρίσει στον ελιγμό για να βγει ξανά στο σκάφος.

Μετά το μεσημεριανό γεύμα, είχαμε μια ταινία για έναν από τους πρώτους φυσιολάτρες στα Γκαλαπάγκος, στην οποία παρακολούθησαν περίπου οι μισοί επιβάτες, και στη συνέχεια κάναμε ένα διάλειμμα στη ζέστη της ημέρας μέχρι τις 4 η ώρα, όταν κατευθυνθήκαμε με pangas στα σκαλοπάτια του Πρίγκιπα Φίλιππου. Πρόκειται για ένα μάλλον πρόχειρο σύνολο σκαλοπατιών που σας επιτρέπουν να ανεβείτε μέσα από τα βράχια στο οροπέδιο του νησιού. Έχουν πάρει το όνομά τους από τον πρόσφατα εκλιπόντα πρίγκιπα Φίλιππο της Αγγλίας που επισκέφτηκε το νησί πριν από χρόνια.

Περπατήσαμε σε ένα μονοπάτι που μας έφερε στο εξωτερικό του νησιού μέσα από χώρους φωλεοποίησης πουλιών, ειδικά φρεγάτες και κοκκινοπούλια. Ήμασταν σε επιφυλακή για την κουκουβάγια των Γκαλαπάγκος που κυνηγάει τη μέρα. Είχαμε μια μικρή επιτυχία έως ότου φτάσαμε κοντά στο τέλος της πεζοπορίας μας, όταν ο φυσιοδίφης μας με αιχμηρά μάτια εντόπισε ένα από μακριά. Κάνουμε σήμα στην άλλη ομάδα που βρισκόταν η κουκουβάγια και, ενώ την παρακολουθούσαν, σκότωσε και έφαγε ένα από τα μικρότερα πουλιά που είναι το θήραμά της.

Ημέρα 5 – Τετάρτη – Isla Seymour Norte, Santa Fe

Ξυπνήσαμε μεταξύ του νησιού Seymour και του Isla Seymour Norte. Η πρώτη μας έξοδος της ημέρας ήταν να πάμε να δούμε τα γαλαζοπόδαρα βούλια στο Isla Seymour Norte. Τα βούλια είναι πουλιά που φωλιάζουν στο έδαφος και στο δικαστήριο, κάνουν αυτόν τον μικρό χορό όπου επιδεικνύουν τα χαριτωμένα μπλε πόδια τους. Το αρσενικό θα σηκώσει το ένα πόδι και μετά το άλλο και θα κάνει ένα σφύριγμα. Το θηλυκό θα κάνει ένα κορνάρισμα σε αντάλλαγμα και θα κάνει τον ίδιο μικρό χορό. Τελικά βρήκαμε μερικά ζευγάρια που μας έδειχναν τον χορό ζευγαρώματος. Είδαμε άλλα πολλά με συμπλέκτες αυγών.

Ήταν επίσης φρεγάτες και ιγκουάνα ξηράς στο νησί.

Επιστρέψαμε στο πλοίο μόνο για περίπου 20 λεπτά πριν επιστρέψουμε για να κολυμπήσουμε με αναπνευστήρα στην πλευρά του νησιού. Είδα τόσο έναν καρχαρία υφάλου όσο και ένα θαλάσσιο λιοντάρι, αν και και τα δύο για λίγο. Είδαμε πολλά από τα ίδια ψάρια όπως πριν. Ένα τεράστιο κοπάδι χειρουργών ψαριών, παπαγαλόψαρων κλπ. Είδαμε και το μακρύ κοκαλιάρικο στεφανόψαρο.

Μόλις μπήκαμε στο σκάφος απογειωθήκαμε προς το νησί Σάντα Φε.

Στο νησί Σάντα Φε η ομάδα χωρίζεται σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα πήγε και εξερεύνησε πρώτα το νησί ενώ η άλλη ομάδα έκανε καγιάκ σε έναν απομονωμένο κόλπο.

Προσγειωθήκαμε σε μια παραλία καλυμμένη με θαλάσσια λιοντάρια που δεν ήταν πλέον έκπληξη στα Γκαλαπάγκος. Μερικά από τα νεότερα θαλάσσια λιοντάρια ήταν σίγουρα περίεργα. Ένα από τα θαλάσσια λιοντάρια πήγαινε στα μέλη της ομάδας μας και τους έλυνε τα κορδόνια για να παίξει μαζί τους σαν κουτάβι. Ένα άλλο μικρό θαλάσσιο λιοντάρι έμοιαζε να προσπαθεί να βρει τη μητέρα του καθώς γαύγιζε στην παραλία τρέχοντας και σέρνεται πάνω από διάφορες ομάδες θηλυκών.

Περπατήσαμε μπροστά από την εργένη αποικία των θαλάσσιων λιονταριών που είχαν χάσει τον αγώνα για κυριαρχία και μπήκαμε στη βούρτσα του εσωτερικού. Ψάχναμε για το Santa Fe Iguana που βρίσκεται μόνο στο νησί και είναι μια ελαφρώς διαφορετική εκδοχή του χερσαίου ιγκουάνα. Είναι λιγότερο πολύχρωμο από μερικά από τα άλλα χερσαία ιγκουάνα όπως έχουμε δει προηγουμένως.

Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας κάτω από τον μεγάλο κάκτο σε ένα γκρεμό με θέα στη θάλασσα Πριν επιστρέψουμε στην παραλία για καγιάκ. Η ρηχή λιμνοθάλασσα είχε αρκετούς καρχαρίες υφάλου, μερικές χελώνες που κολυμπούσαν κάτω από το νερό και μερικά σκουμπρί που κολυμπούσαν κοντά στην επιφάνεια. Ήταν ένα ειδυλλιακό σημείο για καγιάκ καθώς ήταν πολύ προστατευμένο και πολύ ήρεμο. Οι καγιάκ χρειάστηκε να επιβιβαστούν από το panga, καθώς το εθνικό πάρκο δεν επιτρέπει πλέον στα καγιάκ να προσγειωθούν στην παραλία όπου μπορεί να ενοχλήσουν τα θαλάσσια λιοντάρια.

Ημέρα 6 – Πέμπτη – Νήσος Φλορεάνα

Ξυπνήσαμε από την ακτή του νησιού Floreana. Χθες το βράδυ ακούσαμε περίεργες ιστορίες ανθρώπων που εγκαταστάθηκαν στο νησί Floreana από τον Ισημερινό, συμπεριλαμβανομένου ενός Γερμανού οδοντίατρου/γυμνιστή/φιλόσοφου/χορτοφάγου που ήρθε με την ερωμένη του. Ήταν τόσο νευρικός για τη μόλυνση των δοντιών… παρόλο που ήταν οδοντίατρος… που έβαλε έναν φίλο του να του τραβήξει όλα τα δόντια πριν φύγει από τη Γερμανία. Ορισμένες από τις ιστορίες φαίνεται να τελειώνουν με… και δεν είδαν ποτέ ξανά.

Μετά το πρωινό, πήγαμε στο «ταχυδρομείο», που είναι ένας χώρος όπου μπορείτε να παραλάβετε ταχυδρομικές κάρτες για να τις παραδώσετε στο χέρι ή να αφήσετε τις δικές σας κάρτες. Η πρακτική ανάγεται στις μέρες των πλοίων που θρηνούσαν. Όταν τα πλοία επέστρεφαν στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, έπαιρναν το ταχυδρομείο καθώς έφευγαν. Πήραμε ένα γράμμα για παράδοση στη Βιρτζίνια και άλλοι πήραν γράμματα για ανθρώπους στην περιοχή τους.

Μετά ξαναμπήκαμε στις βάρκες και κατεβήκαμε την παραλία σε μια περιοχή όπου κολυμπήσαμε με θαλάσσιες χελώνες. Ήταν καταπληκτικό!

Είχαμε μια κρουαζιέρα διάρκειας μίας ώρας πριν από την επόμενη αστραφτερή στάση μας, όπου κολυμπήσαμε με θαλάσσια λιοντάρια. Ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες μας για κολύμβηση με αναπνευστήρα και η τελευταία αυτού του ταξιδιού. Το νερό ήταν λίγο πιο τραχύ γιατί στα λιοντάρια της θάλασσας δεν αρέσει να παίζουν σε ήρεμα νερά.

Ότι η τελευταία μας μέρα για κολύμβηση με αναπνευστήρα ήταν μια από τις πιο αξέχαστες εμπειρίες ολόκληρου του ταξιδιού. Πρώτα, οι χελώνες και μετά τα θαλάσσια λιοντάρια όλων των μεγεθών κολυμπούν κυριολεκτικά γύρω μας. Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που έκανα ψαροντούφεκο με θαλάσσια λιοντάρια, αλλά αυτή η εμπειρία ήταν πολύ διαφορετική από όταν έκανα το ίδιο στη Θάλασσα του Κορτέζ. Στο Μεξικό, τα μικρά θαλάσσια λιοντάρια ήταν περίεργα για εμάς και περίμενα το ίδιο και στα Γκαλαπάγκος, αλλά δεν περίμενα και μεγαλύτερες φώκιες να «παίξουν» μαζί μας.

Η τελευταία μας εκδρομή της ημέρας ήταν μια υγρή προσγείωση σε άλλο μέρος του νησιού όπου είδαμε φλαμίνγκο.

Στη συνέχεια πεζοπορήσαμε στην επόμενη παραλία πάνω από την οποία βρισκόταν μια παραλία με λευκά κοράλλια όπου εκκολάπτονται οι θαλάσσιες χελώνες. Γενικά εκκολάπτονται τη νύχτα, οπότε δεν περιμέναμε να δούμε όταν η ομάδα μας είδε μεγάλα ίχνη θαλάσσιων χελωνών και μικροσκοπικά ίχνη θαλάσσιας χελώνας, αλλά η άλλη ομάδα είδε ένα Frigatebird να σπάει σε μια από τις φωλιές και να φάει μια από τις μικροσκοπικές χελώνες. Μόνο περίπου μία στις 1000 θαλάσσιες χελώνες φτάνει στην ωρίμανση. Είδαμε επίσης χρυσαφένιες ακτίνες και μικρά τσουρέκια στο νερό.

7η μέρα – Παρασκευή – νησί Santa Cruz

Η Παρασκευή ήταν η μέρα για να δείτε τα υψίπεδα και τις γιγάντιες χελώνες. Ξυπνήσαμε αγκυροβολημένοι στη βόρεια όχθη του νησιού Santa Cruz στη μέση του αρχιπελάγους. Πηδήσαμε στα pangas μας και κατευθυνθήκαμε προς το λιμάνι ή μπορείτε επίσης να πάρετε το πλοίο για το κεντρικό αεροδρόμιο. Καθ’ οδόν είδαμε μια μεγάλη ομάδα γαλαζοπόδαρων να τρέφονται στα ρηχά ακριβώς στην ανοιχτή θάλασσα. Απομακρυνθήκαμε για να τους δούμε για λίγο.

Όταν φτάσαμε στο λιμάνι, φορέσαμε ξανά τις μάσκες μας καθώς περπατούσαμε ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν γνωρίζαμε σε ένα λεωφορείο που θα μας πήγαινε στα Χάιλαντς. Στην πορεία, σταματήσαμε σε δύο καταβόθρες που έγιναν όταν παλιοί θάλαμοι λάβας εκτέθηκαν από τη διάβρωση. Ο καιρός ήταν πιο δροσερός καθώς ήμασταν πιο ψηλά και η πανίδα άλλαξε σημαντικά. Εμείς τόσο μεγάλα δέντρα μπάλσα και πολλά δέντρα που μοιάζουν με μεγάλα μπρόκολα, αλλά στην πραγματικότητα έχουμε σχέση με τις πικραλίδες.

Εκεί που είδαμε τις γιγάντιες χελώνες ήταν ένας από τους χώρους ζευγαρώματος τους που ήταν στην πραγματικότητα σε μια ιδιωτική φάρμα αντί για το εθνικό πάρκο. Το 97% των νησιών είναι εθνικός δρυμός. Αυτός ο αγρότης είχε αλλάξει την περίφραξη του για να επιτρέψει στις γιγάντιες χελώνες να περνούν μέσα και έξω. Αυτό του δίνει μια άλλη πηγή εισοδήματος και επανέφερε τις χελώνες στους παραδοσιακούς χώρους συναντήσεών τους. Περπατήσαμε βλέποντας τις γιγάντιες χελώνες. Καθώς πλησιάζαμε στον φράχτη που συνορεύει με το εθνικό πάρκο, ακούσαμε τους ήχους του γρυλίσματος και συρθήκαμε κάτω από τον φράχτη για να εντοπίσουμε ένα γιγάντιο αρσενικό 600 λιβρών περίπου που ζευγαρούσε με το πολύ μικρότερο θηλυκό, περίπου το ένα τρίτο του μεγέθους του.

Βγάλαμε τις υποχρεωτικές μας φωτογραφίες με χελώνες που δεν συναντιούνται. Το πλήρωμα του πλοίου είχε φέρει ένα γεύμα μπάρμπεκιου που φάγαμε στο αγρόκτημα πριν ελέγξουμε το μικρό τους κατάστημα.

Στο δρόμο της επιστροφής στο πλοίο σταματήσαμε σε ένα σωλήνα λάβας και εξερευνήσαμε αυτό το μακρύ σπήλαιο. Οι σωλήνες λάβας ξεκίνησαν ίσως τρεις φορές το ύψος μου, αλλά ένα σημείο στενεύει τόσο που έπρεπε να κατεβούμε και να συρθούμε για περίπου 6 πόδια.

Κανονικά το πλοίο θα είχε τότε μια ελεύθερη μέρα στην πόλη για τους ανθρώπους να κάνουν τις τουριστικές τους αγορές, αλλά με τους περιορισμούς Covid αυτό το μέρος του ταξιδιού ακυρώθηκε. Αντίθετα, το πλοίο είχε ειδική άδεια από το Εθνικό Πάρκο για να επισκεφτεί μια ήσυχη αμμώδη παραλία στη βόρεια ακτή του νησιού Santa Cruz όπου περάσαμε την τελευταία μας φορά στο νερό. Είδαμε ένα Frigatebird να βρίσκει μια από τις μικρές χελώνες από μια κοντινή φωλιά.

Επιστρέψαμε για ένα τελευταίο τοστ, ένα βίντεο που είχε φτιάξει ο φυσιοδίφης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του ταξιδιού, του δείπνου και της συσκευασίας μας.

Ημέρα 8 – Σάββατο – Νησί Σάντα Κρουζ

Σηκωθήκαμε νωρίς για να κάνουμε μια βόλτα με panga σε έναν βάλτο με μαγγρόβια στην ακτή. Είδαμε μωρά καρχαρίες υφάλου και ένα σχολείο με χρυσές ακτίνες. Μια χελώνα έβγαινε περιστασιακά στο κεφάλι της και η συνηθισμένη ποικιλία από μπούμπες και πελεκάνους ψάρευε στα νερά. Μαθαίνουμε ότι τα κόκκινα μαγγρόβια έχουν μερικά κίτρινα φύλλα. Αυτά είναι φύλλα θυσίας όπου το φυτό αποθηκεύει το αλάτι. Αυτό του επιτρέπει να ζει σε αλμυρό νερό.

COVID-19

Η κρουαζιέρα μας ήταν τον Μάιο του 2021. Το Quasar λειτούργησε ξανά μόνο για 14 κρουαζιέρες αφού είχε κλείσει για 8 μήνες λόγω του COVID-19. Σε αντίθεση με ορισμένες από τις πρώτες κρουαζιέρες τους το 2021, όλοι οι επιβάτες (εκτός από 2 παιδιά) στο ταξίδι μας ήταν πλήρως εμβολιασμένοι και όλοι στο πλήρωμα είχαν λάβει τουλάχιστον ένα εμβόλιο από τους εμβολιασμούς τους.

Τη στιγμή της σύνταξης αυτής της γραφής, θα χρειαστείτε απόδειξη εμβολιασμού ή μια πρόσφατη εξέταση COVID-19 PCR για να φτάσετε στην ηπειρωτική χώρα του Ισημερινού. Θα χρειαστείτε μια πρόσφατη εξέταση COVID-19 PCR εντός 4 ημερών για να μπείτε στα Γκαλαπάγκος είτε είστε εμβολιασμένοι είτε όχι. Το χρονοδιάγραμμα εκεί ήταν λίγο δύσκολο και μερικοί από τους πλοιοκτήτες μας είχαν έως και 3 διαφορετικά ανεξάρτητα τεστ COVID-19 με την ελπίδα ότι θα λάμβαναν τα αποτελέσματα για τουλάχιστον ένα πριν τα χρειαστούν.

Για να κάνουμε την κρουαζιέρα πιο ασφαλή, δεν μας επετράπη να επισκεφτούμε τις πόλεις είτε στο San Cristobal είτε στη Santa Cruz, αλλά αυτό θα ήταν ένα κανονικό μέρος του δρομολογίου σε έτη εκτός COVID.

Το Κίτο είχε απαγόρευση κυκλοφορίας για τον COVID όταν ήμασταν εκεί και έτσι οι άνθρωποι στο Quasar δεν ήθελαν πραγματικά να πάμε στην πόλη πριν βγούμε στο σκάφος. Θα πρέπει λοιπόν να το αποθηκεύσουμε για ένα άλλο ταξίδι.

Όλοι οι επιβάτες φορούσαν μάσκες όταν φτάσαμε, αλλά μετά από περίπου 3 ημέρες εμείς (οι επιβάτες) χαλαρώσαμε λίγο με τη χρήση μάσκας. Το πλήρωμα παρέμεινε πιο συνεπές στη χρήση μάσκας. Ζητήθηκε από όλους τους επιβάτες να συνεχίσουν να φορούν μάσκα στη γραμμή του μπουφέ στην τραπεζαρία.

Ο τουρισμός των Γκαλαπάγκος συνεχίζει να επανεκκινεί από τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές. Πολλά από τα ζωντανά πλοία ήταν αγκυροβολημένα άδεια ανοιχτά του νησιού Santa Cruz. Εκεί που έπρεπε να είχαμε δει 3 ή 4 άλλα σκάφη, είδαμε ίσως ένα άλλο σκάφος. Αποδείχθηκε ότι ήταν ένα πολύ καλό μέρος για κοινωνική απόσταση.

Κίτο

Πριν από το ταξίδι μας, πετάξαμε στο Κίτο και μείναμε για δύο νύχτες στο  καταφύγιο άγριας ζωής Hacienda Jimenita,  περίπου 20 λεπτά από το αεροδρόμιο του Κίτο.

Οι άνθρωποι στο Hacienda ήταν υπέροχοι. Όταν φτάσαμε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου είχαν ένα μπουκάλι ζεστό νερό για τον καθένα από εμάς στους πρόποδες του κρεβατιού και μια φωτιά που πήγαινε στο τζάκι για να κάνει το δωμάτιο φρυγανισμένο. Φάγαμε τα γεύματά μας στο Hacienda, κάναμε πεζοπορία το πρωί και τεμπελιάζαμε το απόγευμα με υπνάκους και σταυρόλεξα γιατί ξεκινήσαμε νωρίς το επόμενο πρωί.

Κατά την επιστροφή μας από τη χώρα, περάσαμε ξανά τη νύχτα στο Κίτο κοντά στο αεροδρόμιο στο υπέροχο  EB Airport Quito Hotel Eurobuilding . Το EB είναι ένα νέο σύγχρονο ξενοδοχείο. Ήταν πολύ ωραίο και αρκετά διαφορετικό σε στυλ από το Hacienda Jimenita.

συμπέρασμα

Οι φίλοι θα σας πουν ότι τα Γκαλαπάγκος είναι ένας μοναδικός προορισμός. Πολλά μέρη ισχυρίζονται ότι είναι τα «Γκαλαπάγκος του…», αλλά κανείς δεν περιγράφει τα Γκαλαπάγκος όπως πουθενά αλλού.

Θα γράψω περισσότερα για το M/V Evolution με περισσότερες λεπτομέρειες στο μέλλον, αλλά με λίγα λόγια, έδωσε μια αξέχαστη εμπειρία σε έναν αξέχαστο προορισμό. Το πλήρωμα έκανε την εμπειρία μας μια υπέροχη εμπειρία. Από τους αεροσυνοδούς που φαινόταν να στρώνουν το κρεβάτι μας 4 φορές την ημέρα, μέχρι τους οδηγούς των σκαφών μέχρι το πλήρωμα της τραπεζαρίας, όλοι ήταν υπέροχοι. Οι 3 φυσιοδίφες πέρασαν μεγάλο μέρος της ημέρας ξεδιπλώνοντάς μας τα θαύματα του νησιού. Το έκαναν με μεγάλο ενθουσιασμό. Ξέρω ότι έχουν κάνει αυτό το ίδιο ταξίδι πολλές φορές εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το κάνουν με ενθουσιασμό σαν να το ανακάλυπταν για πρώτη φορά.

Αν αγαπάτε την άγρια ​​ζωή, τότε πρέπει να φτάσετε στα Γκαλαπάγκος. Αν μπορείτε, θα σας εξυπηρετούσαν να το κάνετε σε ένα ζωντανό πλοίο όπως το Quasar’s M/V Evolution.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *