Δραστηριότητες στο Vieques, Πουέρτο Ρίκο – 7 ημέρες στο Vieques

Ώρα να πούμε ξανά ένα γεια στον Vieques μετά από εννιά χρόνια απουσίας. Οδηγήσαμε από το San Juan στον τερματικό σταθμό των φέρι Fajardo και σταθμεύσαμε σε μακροπρόθεσμο πάρκινγκ (40 $ για μια εβδομάδα). Αγοράσαμε τα εισιτήριά μας (2$ το καθένα) και περιμέναμε να φτάσει το πλοίο. Πριν από την επιβίβαση όλοι κάνουν ουρές σε μια αρκετά αποδιοργανωμένη ουρά σε μια μεταλλική πύλη. Όταν ανοίγει η πύλη είναι ο καθένας για τον εαυτό του και μια βιασύνη για επιβίβαση. Ωστόσο, το περίμενα αυτό και είπα στα παιδιά μου ότι αυτή η βραχυπρόθεσμη ταλαιπωρία θα ξεχαστεί σύντομα. Εάν περιμένετε ότι το πλοίο θα είναι έτσι, θα το αντιμετωπίσετε ΟΚ. Αν σας αρέσει η άνεση σε στυλ αεροδρομίου, απλώς πληρώστε το επιπλέον και πετάξτε.

Μόλις μπείτε στο πλοίο, όλα είναι εντάξει, είναι αρκετά καινούργιο και καλά κλιματιζόμενο σε σημείο να είναι πραγματικά πολύ κρύο. Η διαδρομή με το φέρι διαρκεί περίπου μία ώρα και στη συνέχεια αποβιβάζεστε με τον τρόπο που επιβιβαστήκατε. Αφού έδεσε το πλοίο, η Penny από το Seagate μας πήρε από το λιμάνι και μας πήγε στο ξενοδοχείο.

Μείναμε στο Seagate (787 741 4661) στο τελευταίο μας ταξίδι και περάσαμε υπέροχα και όταν αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο Vieques, το Seagate ήταν η μόνη μας επιλογή. Είναι ένα ωραίο προνόμιο που θα σας παραλάβουν από τον τερματικό σταθμό, ώστε να μην χρειαστεί να νοικιάσετε ταξί για μια πολύ μικρή διαδρομή μέχρι το ξενοδοχείο στην Isabel Segunda. Βρίσκεται ψηλά στο λόφο πίσω από το Φρούριο (El Fortin Conde de Mirasol) και προσφέρει 6 καταλύματα σε στιλ διαμερισμάτων καθώς και μερικά επιπλέον σπίτια και ακίνητα στο έδαφος. Είναι πολύ προσγειωμένο και νιώθεις σαν στο σπίτι σου τη στιγμή που φτάνεις.

Οι χώροι είναι πλούσιοι με τροπική βλάστηση και σχεδόν αισθάνεστε σαν να βρίσκεστε στο El Yunque. Σημείωση – αυτό δεν είναι το αποστειρωμένο θέρετρο σπα 5 αστέρων που σας ταιριάζει. Αν σας αρέσει, δοκιμάστε το Martineau και καλή τύχη. Αν είστε λιγότερο επιτηδευμένοι, σας αρέσει να ανακαλύψετε την πραγματική αίσθηση του νησιού και θέλετε πιο προσγειωμένο περιβάλλον, το Seagate είναι για εσάς. Το αγαπάμε και δεν θα μείνουμε πουθενά αλλού.

Κυριακή

Η πρώτη μας πλήρης μέρα στο Vieques. Ξεκινήσαμε εύκολα τη μέρα μας και φάγαμε το δωρεάν πλήρες πρωινό του The Seagate – ένα ωραίο υγιεινό πρωινό με δημητριακά, φρεσκοψημένο ψωμί και μπανάνες με γάλα, χυμό πορτοκαλιού και καφέ. Είναι ωραίο, όχι πολύ βαρύ και κάτι για όλους.

Ξεκινήσαμε παραλαμβάνοντας το αυτοκίνητό μας στο Marco’s  Car Rental (747 741 1388). Κάναμε κράτηση μερικές μέρες νωρίτερα χωρίς πρόβλημα, αλλά ακούσαμε να φροντίζουμε να νοικιάσετε εκ των προτέρων, καθώς είναι δύσκολο να βρείτε ένα διαθέσιμο αυτοκίνητο αν περιμένετε μέχρι να φτάσετε εδώ. Δεδομένου ότι ερχόμασταν το καλοκαίρι (χαμηλή περίοδος) ήμασταν μάλλον καλά, αλλά στην υψηλή περίοδο θα νοικιάσω σίγουρα πολύ νωρίτερα. Απλώς κάντε κράτηση θέσεων και εισιτηρίων όποτε είναι δυνατόν.

Η Marco’s προσφέρει μια ποικιλία αυτοκινήτων και πήραμε το φθηνότερο – ένα Suzuki Sidekick @ 35 $ την ημέρα. Τα αυτοκίνητα είναι πολύ φθαρμένα αλλά σε αντίθεση με την ηπειρωτική χώρα, αυτό σας εξυπηρετεί πολύ καλύτερα στο νησί. Όλα τα ταξίδια είναι σύντομα και αν θέλετε να επισκεφτείτε όλες τις παραλίες, δεν θέλετε να οδηγείτε σε αυτούς τους χωματόδρομους με λακκούβες με ένα νέο Lexus. Η κρουαζιέρα με ένα τζιπ με ανοιχτό κάλυμμα είναι πολύ καλύτερη.

Αφού παραλάβαμε το αυτοκίνητο, ξέραμε ότι έπρεπε να πάρουμε και κάποια είδη παντοπωλείου. Η Πένυ είχε αναφέρει το κύριο παντοπωλείο στην Ιζαμπέλ Σεγκούντα, το Supermercado Morales κλείνει στη 13:00 τις Κυριακές. Κάναμε λοιπόν ένα γρήγορο έντονο ταξίδι για ψώνια, αγοράζοντας ό,τι θα χρειαζόμασταν για λίγες μέρες (συμπεριλαμβανομένου άφθονο Medalla!). Για τους λάτρεις της μπύρας όπως εγώ, αυτό το κατάστημα έχει μια αξιοπρεπή ποικιλία από εισαγόμενη μπύρα, Heineken, Red Stripe, κ.λπ. καθώς και τις παραδοσιακές ηπειρωτικές μπύρες όπως η Bud & Coors. Οι εισαγωγές τρέχουν περίπου $8+ για ένα πακέτο έξι.

Νότιες Παραλίες

Μετά από αυτό, ήμασταν έτοιμοι για την πρώτη κύρια εξόρμηση στην παραλία. Αποφάσισα να ξεκινήσω με τις πιο εύκολο να εντοπίσω παραλίες στη νότια πλευρά του Vieques. Θέλαμε να χτυπήσουμε τις καλύτερες (πιο απομακρυσμένες) παραλίες όταν ήταν άδειες και να τις έχουμε μόνοι μας. Καταλάβαμε ότι οι ντόπιοι θα ήταν δυνατοί στις καλύτερες παραλίες την Κυριακή, οπότε αποφασίσαμε να το κρατήσουμε εύκολο. Επιλέξαμε Sun Bay (από το 997 κοντά στην Esperanza) – Η είσοδος 2 $ καλύπτει επίσης το Media Luna & Navio Beach. Το Sun Bay είναι μια μεγάλη κυρτή παραλία μήκους περίπου μιλίων. Το νερό ήταν ένα όμορφο τιρκουάζ μπλε. Υπάρχει μια αρχική σταθερή κάθοδος πάνω από κελύφη εδάφους πριν μετατραπεί σε άμμο.

Βγαίνοντας λίγο έξω, η άμμος εξακολουθεί να στροβιλίζεται λίγο με τα κύματα, αλλά καθαρίζει όταν συνεχίζεις να βγαίνεις σε βάθος 4 ή 5 πόδια. Ελαφριά μικρά κύματα, ιδανικά για παιδιά 7+, αλλά προσέξτε για μικρότερα. Τριγυρνούσαμε και μαζεύαμε κοχύλια. Στη συνέχεια αποφασίσαμε να ελέγξουμε τις άλλες παραλίες πιο κάτω, μετά το Sun Bay. Έχουν κατηφορισμένους χωματόδρομους και χρειάζεστε πραγματικά ένα τζιπ για αυτό το επιθετικό έδαφος.

Περάσαμε από το Media Luna που ήταν αρκετά απασχολημένο αλλά φαινόταν πολύ ήρεμο και φιλόξενο. Λίγο πιο πέρα ​​κατά μήκος του χωματόδρομου βρίσκεται η παραλία Navio. Αυτό ήταν ένα φανταστικό εύρημα. Έχει πολύ μεγαλύτερα κύματα που θα μπορούσαν να προσεγγιστούν χωρίς να πάτε μακριά στην ξηρά – κυριολεκτικά στέκεται σε 3 έως 4 πόδια νερού. Ως εκ τούτου, ο 11χρονος γιος μου είχε μια έκρηξη στο σώμα σερφ και τράκαρε το κύμα. Πήρα την 9χρονη κόρη μου σε 3 πόδια νερό και κι αυτή ξέσπασε. Τα κύματα ήταν πιθανώς μέτρια εκείνη την ημέρα και τέλεια για αυτές τις ηλικιακές ομάδες. Οπουδήποτε ψηλότερα και θα έκανα προσοχή, αλλά νιώσαμε απόλυτα ασφαλείς. Παραδόξως, όταν ήσασταν 3 έως 4 πόδια έξω, το νερό ήταν πολύ πιο καθαρό από ό, τι στο Sun Bay και επίσης το ίδιο υπέροχο χρώμα.

Γύρω στις 5 μ.μ. οι δυνάμεις μας άρχισαν να μειώνονται και έτσι επιστρέψαμε στο Seagate για να φρεσκάρουμε για δείπνο. Είχαμε κάνει online έλεγχο στο εστιατόριο πριν από το ταξίδι μας και ανακαλύψαμε ότι το Trade Winds, ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία/εστιατόρια έκανε κάρυ (το αγαπημένο μου για παιδιά). Έτσι, επιστρέψαμε στην Esperanza και οι Kyle & Emma είχαν μερικά Thai Red Chicken Curries και εγώ είχα την Sunday Night Special της Paella με θαλασσινά. Μας άρεσε όλα τα φαγητά, αλλά τα παιδιά σχολίασαν ότι τα κάρυ ήταν αρκετά ήπια, ίσως η Trade Winds να τα μείωνε γιατί τα παιδιά μου δεν γνώριζαν την έμπειρη παλέτα τους, ή ίσως είναι έτσι γενικά. Ωστόσο, η ποιότητα ήταν εξαιρετική και ο γιος μου είπε: “Δεν με νοιάζει τι λες, αλλά τρώμε ξανά εδώ πριν φύγουμε!” Η Trade Winds έχει επίσης ένα ωραίο και πολύ εκτεταμένο κατάστημα δώρων κάτω από το εστιατόριο.

Με αυτό, αποσυρθήκαμε πίσω στο Seagate για να ξεκινήσουμε αυτό που λέγαμε “Movie Night”. Είχαμε πάρει μαζί μας ένα φορητό DVD για ψυχαγωγία μαζί με μερικές ταινίες του Netflix. Στήσαμε στο εξωτερικό αίθριο από το δωμάτιό μας και περάσαμε υπέροχα βλέποντας μια υπαίθρια ταινία με σνακ και ποτά.

Δευτέρα

Ξυπνήσαμε με ελαφριά βροχή και συννεφιά. Είχαμε ακούσει μερικές πολύ μεγάλες καταιγίδες κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά είχαμε κοιμηθεί. Ανοίξαμε τη μικρή τηλεόραση με την κεραία με αυτιά κουνελιού στο δωμάτιο και σερφάραμε. Βρήκαμε έναν ισπανικό σταθμό που έδειχνε το “Fajardo Inundacio” και σκηνές με αυτοκίνητα που αγωνίζονται σε πλημμυρικά νερά. Κοιτάζοντας έξω από το παράθυρό μας, δεδομένου ότι ήμασταν σχετικά κοντά στο Fajardo, καταλάβαμε ότι κατεβήκαμε ελαφρά. Μετά από ένα ακόμα γεμάτο πρωινό Seagate με μπανάνες και πεπόνια, μαζί με τα κανονικά βασικά, αποφασίσαμε να περάσουμε ένα χαλαρωτικό πρωινό.

Σχεδόν, ελέγχοντας το πορτοφόλι μου, παρατήρησα τρομερά ότι η κάρτα Amex μου έλειπε. Ήξερα ότι το είχαμε χρησιμοποιήσει στο Trade Winds χθες το βράδυ, γι’ αυτό τηλεφώνησα στο κινητό μου και προς μεγάλη μου ανακούφιση επιβεβαίωσαν ότι το είχαν (το είχα αφήσει στο βιβλιάριο πληρωμής). Η Έμμα και εγώ αποφασίσαμε να περάσουμε με φερμουάρ στο τζιπ στην Εσπεράντζα για να παραλάβουμε την κάρτα μου.

Για να μην έχουμε ένα εντελώς χαμένο ταξίδι, αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε μερικούς από τους πίσω δρόμους στο δρόμο και επίσης να βρούμε τη θέση ενός εστιατορίου που ονομάζεται Chez Shack. Ενώ έτρωγαν πρωινό εκείνο το πρωί στη βεράντα, οι γείτονές μας από το Οχάιο απέναντι από τη βεράντα είπαν ότι είχαν δειπνήσει εκεί χθες το βράδυ και ότι ήταν εξαιρετικό. Είναι έξω από το πεπατημένο μονοπάτι, οπότε έπρεπε να γίνει ένα ταξίδι αναγνώρισης.

Πήραμε το Rt. 201 προς Esperanza και μετά στρίψαμε δεξιά στο 995. Βρήκαμε το  Chez Shack  αρκετά εύκολα λίγα λεπτά κάτω από το δρόμο και το “σημειώσαμε” για ένα μεταγενέστερο ταξίδι. Το Chez Shack έχει μεγάλη φήμη και προφανώς ανήκει στον μάνατζερ του “The Mamas & The Papas”. Σημειώστε ότι αν πάτε εκεί, είναι ακριβό και παίρνουν μόνο μετρητά. Στη συνέχεια γυρίσαμε και κατευθυνθήκαμε πίσω κατά μήκος του 995 πριν επιστρέψουμε στο 201 νότια και μετά πάρουμε το 996 στην Esperanza.

Αυτή ήταν μια λωρίδα δρόμων που δεν είχα οδηγήσει πριν και με ενδιέφερε και με έκπληξη είδα μια σειρά από πολυτελείς κατοικίες σε αυτή τη διαδρομή. Μερικά ήταν ιδιωτικά και άλλα ήταν πολυτελή μικρά ξενοδοχεία και βίλες. Ένα ζευγάρι στο όνομα ήταν οι  La Finca  και  Hacienda Tamarindo . Και τα δύο φάνηκαν πολύ ελκυστικά στο μάτι και έχω διαβάσει καλές κριτικές και για τα δύο. Στην Esperanza, παραλάβαμε την πιστωτική μου κάρτα και πήραμε τον πιο συμβατικό δρόμο της επιστροφής στην Isabel Segunda.

Δεν είχαμε κάνει ακόμα πολλά ψώνια για αναμνηστικά και οδηγώντας στην Isabel Segunda, απέναντι από το Ταχυδρομείο στη Munoz Rivera, βρήκαμε ένα αρκετά ασυνήθιστο κατάστημα με μπλουζάκια έξω. Τολμήσαμε και άνοιξε στον μεγαλύτερο θησαυρό των Vieques T που έχετε δει ποτέ. Πρέπει να υπήρχαν πάνω από 100 διαφορετικά για να διαλέξετε και υπήρχαν όλα τα μεγέθη από παιδιά έως ενήλικες. Οι τιμές ήταν επίσης εξαιρετικές με τα παιδιά να είναι 5,99 $ και οι ενήλικες 8,99 $. Η ποιότητα ήταν επίσης καλή καθώς ήταν Fruit of the Loom. Ο ιδιοκτήτης μας πλησίασε και είπε αν μας άρεσε ένα σχέδιο και δεν μπορούσαμε να βρούμε το μέγεθός μας, θα μπορούσε να εκτυπώσει μερικά και να φτιάξει περισσότερα επί τόπου. Υπήρχαν επίσης όμορφα ζωγραφισμένα στο χέρι T’s στα $14,99 και στο πίσω μέρος του καταστήματος μερικά όμορφα δερμάτινα έργα τέχνης που υπέθεσα ότι έφτιαχνε ο ιδιοκτήτης.

Καμπ Γκαρσία

Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο καιρός είχε καθαρίσει, οπότε ήρθε η ώρα να κατευθυνθούμε προς την παραλία. Σαν χθες θέλαμε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για να ερευνήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες παραλίες. Αποφασίσαμε να επισκεφτούμε αυτά στο παλιό τμήμα του Camp Garcia του νησιού – Red (Καράκας), Garcia (Playuela) και Blue (Bahia De la Chiva). Τα ισπανικά ονόματα είναι πολύ πιο ελκυστικά από τα επίσημα ναυτικά! Για να φτάσετε σε αυτές τις παραλίες πάρτε το Rt. 997 και λίγο κάτω από τα μισά του δρόμου μεταξύ Isabel Segunda και Esperanza στρίβετε προς τα ανατολικά σε έναν χωματόδρομο που χαρακτηρίζεται από σημαίες και πινακίδες που χαρακτηρίζουν την περιοχή Καταφύγιο Άγριας Ζωής.

Ακολουθήστε το χωματόδρομο μέχρι να δείτε μερικές ακόμη πινακίδες στα ισπανικά που σας δίνουν δείκτες για τις δύο πρώτες παραλίες, το Καράκας και την Playuela. (Σημείωση – Δεν είδαμε σημάδια στα αγγλικά). Τσεκάραμε πρώτα το Red / Caracas και απογοητευτήκαμε που το βρήκαμε γεμάτο με τουλάχιστον 5 άτομα (προορίζεται για σαρκασμό!). Υπήρχαν μικρά περίπτερα και η παραλία φαινόταν ήρεμη και γαλήνια. Ωστόσο, τα παιδιά μου ήθελαν μια παραλία με κύματα, οπότε γυρίσαμε λίγο πίσω και πήραμε το χωματόδρομο πίσω στο γειτονικό Garcia / Playuela.

Αυτή η παραλία ήταν 100% άδεια και δημιουργήσαμε βάση εκεί για τις επόμενες περίπου ώρες. Τα κύματα ήταν μεγαλύτερα εδώ από ό,τι στο Καράκας και τα παιδιά το λάτρεψαν. Τα νερά ήταν ρηχά, οπότε δεν είχαμε ανησυχίες για την ασφάλεια. Η άμμος ήταν ελαφριά και καθαρή και επέστρεφε στην πυκνή βλάστηση που έτρεχε παράλληλα με την παραλία. Είδαμε εδώ πώς θα ήταν εύκολο για κάποιον να κρυφτεί εδώ μέσα και να κλέψει ακάλυπτα και αφύλακτα τιμαλφή στην παραλία. Ωστόσο, ακολουθήσαμε τις συμβουλές ασφάλειας κοινής λογικής που βρέθηκαν σε πολλά άλλα ταξιδιωτικά και απλά δεν αφήσαμε ακάλυπτα και αφύλακτα τιμαλφή στην παραλία.

Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσετε το μοναδικό μειονέκτημα του Vieque, τη μικροκλοπή. Πολλά έχουν γραφτεί για αυτό το πώς είναι ακίνδυνη κλοπή χωρίς φυσική απειλή – απλώς ένα έγκλημα ευκαιρίας λόγω του μεγάλου αριθμού φτωχών και ανέργων στο νησί. Ο καλύτερος τρόπος για να συμβιβαστείτε με αυτό είναι να το αντιμετωπίσετε και να χρησιμοποιήσετε την κοινή λογική – μην αφήνετε τα τιμαλφή σας ξαπλωμένα! Ακολουθήσαμε επίσης άλλες συμβουλές και αφήσαμε το τζιπ ξεκλείδωτο με κατεβασμένα παράθυρα – αντί να ζητήσουμε από κάποιον να σπάσει ένα για να δει τι μπορεί να έχει μέσα. Έχοντας πει όλα αυτά, είδαμε μηδενικά σημάδια ανθρώπων που κρύβονται, επομένως δεν μπορώ να πω πόσο κοινό είναι πραγματικά αυτό το πρόβλημα.

Μπλε / Παραλία Chiva

Μετά από μια ώρα στο Garcia / Playuela, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε μια άλλη παραλία, οπότε ανεβήκαμε στον κεντρικό χωματόδρομο και στρίψαμε δεξιά και κατευθυνθήκαμε περαιτέρω στο αποθεματικό προς το Blue / Chiva. Χρειάστηκαν άλλα πέντε+ λεπτά οδήγησης σε λακκούβες και μετά ήμασταν εκεί. Το μπλε είναι τεράστιο και πρέπει να έχει μήκος πάνω από ένα μίλι με έναν μεγάλο κόλπο και δύο μικρότερους παρακείμενους.

Αυτή η παραλία είναι η πιο γνωστή στο Vieques και μπορούμε να δούμε γιατί. Είναι όμορφο και έχει υπέροχα, τιρκουάζ νερά. Είναι ιδανικό για όλες τις ηλικίες για κολύμπι και κολύμβηση με αναπνευστήρα. Ανακαλύψαμε επίσης ότι είναι επίσης ιδανικό για κυνήγι οστράκων. Περίπου στα 2/3 της διαδρομής κατά μήκος της παραλίας υπάρχει μια μικρή λωρίδα γης που δείχνει προς τη θάλασσα. Είναι περίπου ευθυγραμμισμένο με το μικρό νησί 300 μέτρα υπεράκτια. Στήσαμε βάση εκεί και βγήκαμε να κολυμπήσουμε. Μετά από 4 ή 5 βήματα αρχίσαμε να στεκόμαστε πάνω σε εκατομμύρια κοχύλια και αποκόψαμε κοράλλια όλων των μεγεθών. Αυτό πρέπει να είναι το σημείο που οι παλίρροιες καταθέτουν όλα αυτά τα «πράγματα». Τα παιδιά μου κυνηγούσαν εναγωνίως κοχύλια και βρήκαμε μερικά όμορφα.

Ενώ το κάναμε αυτό, παρατηρήσαμε ανθρώπους μισούς να βαδίζουν / μισοί να κάνουν κολύμβηση με αναπνευστήρα σε αυτό το υπεράκτιο νησί (παρεμπιπτόντως – οι άνθρωποι που ήταν σοφοί σε ολόκληρη την Blue Beach ήταν περίπου 7 ή 8 άτομα – τέλεια!). Αυτό το νησί φαίνεται να είναι ένα αγαπημένο σημείο για κολύμβηση με αναπνευστήρα. Δυστυχώς, τα 300 μέτρα ήταν πολύ μακριά για το παιδί μου 9 & 11 ετών, οπότε δεν είχα την ευκαιρία να το ελέγξω μόνος μου. Είδα μερικούς ανθρώπους να περπατούν στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής και αν τα παιδιά μου ήταν λίγο μεγαλύτερα, μάλλον θα το είχαμε κάνει. Ήμασταν περισσότερο από χαρούμενοι στο κυνήγι οστράκων. Θα μας είχαν εξυπηρετήσει καλά με μια φτηνή μάσκα με αναπνευστήρα για να εντοπίσουμε καλύτερα τα κοχύλια, αλλά το νερό ήταν εκπληκτικά καθαρό. Θα μπορούσαμε εύκολα να δούμε 4 πόδια+ κάτω, ακόμα και κοντά στην ακτή, οπότε δίπλα στο νησί, τα νερά πρέπει να είναι κρυστάλλινα. Γύρω στις 5 αρχίσαμε να κουραζόμαστε λίγο και επιστρέψαμε στο σπίτι για ντους και καθαρισμό για δείπνο.

Για δείπνο, αποφασίσαμε να πάμε “απλά”. Κατευθυνθήκαμε στο Bananas στην προκυμαία της Esperanza. Αυτό είναι ένα υπαίθριο εστιατόριο και μπαρ και έχει μια ωραία τροπική / Bali-esqe αίσθηση. Το φαγητό είναι καλό, αλλά πιο προσγειωμένο από μερικά από τα εκλεπτυσμένα εστιατόρια του νησιού. Μαγέψαμε με Chili Burgers, Jerk Chicken & Mozzarella Sticks. Αυτό που βοήθησε επίσης ήταν ότι ήταν Δευτέρα βράδυ και το Monday Night Special είναι $1 Medalla Beer! Ήταν επίσης πανσέληνος εκείνο το βράδυ και ήταν ωραίο να το δεις και να δεις σύννεφα να επιπλέουν από δίπλα του. Μετά το δείπνο, αναβάλαμε πίσω στο Seagate για άλλη μια βραδιά ταινίας.

Τρίτη

Ξυπνήσαμε για να ανακαλύψουμε λίγη ακόμα ελαφριά βροχή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο, οι ουρανοί είχαν καθαρίσει και το αίθριο στέγνωσε γρήγορα. Το πρωινό σήμερα ήταν ομελέτα, φρέσκο ​​μάνγκο και ζεστό ψωμί – άλλο ένα υγιεινό και ενθαρρυντικό ξεκίνημα από την Penny και το πλήρωμά της στο Seagate. Μετά το πρωινό, ενώ όλοι ετοιμαζόμασταν για την ημέρα, τα παιδιά μου κατέβηκαν κάτω για να συνεχίσουν την αποστολή τους να γίνουν φίλοι με κάθε ζώο στην ιδιοκτησία. Το Seagate είναι πολύ φιλικό προς τα ζώα και η Penny έχει πολλά σκυλιά, γάτες και άλογα στην ιδιοκτησία. Όλα τα ζώα είναι ήμερα και τα παιδιά μου ήταν στην ευχάριστη θέση να αλληλεπιδράσουν μαζί τους. Η Penny εργάζεται εθελοντικά με την Humane Society και υποθέτω ότι πολλά από τα ζώα μπορεί να έχουν σωθεί από την Εταιρεία από λιγότερο από ιδανικά περιβάλλοντα αλλού, καθώς μερικά έδειξαν κάποιους προηγούμενους τραυματισμούς. Η Έμμα αγαπούσε το πολύ φιλικό μονόφθαλμο κυνηγόσκυλο και τα νεαρά γατάκια.

«Πράσινη» Παραλία

Στο σημερινό δρομολόγιο, θέλαμε να δούμε την Green Beach στο δυτικό άκρο του νησιού. Θέλαμε επίσης να δοκιμάσουμε κολύμβηση με αναπνευστήρα. Δεν είχαμε φέρει εξοπλισμό και έτσι αποφάσισα να πάρω μερικές φτηνές μάσκες και αναπνευστήρες. Υπάρχει ένα κατάστημα κατοικίδιων/σπορ δίπλα στο Ταχυδρομείο στην Isabel Segunda και καταφέραμε να αγοράσουμε 2 αξιοπρεπή σετ για αρχάριους για 29 $ και απογειωθήκαμε για την Green Beach στην Rt. 200. Είναι αρκετή πεζοπορία, τουλάχιστον όσον αφορά τα μήκη Vieques, και βγαίνεις πέρα ​​από το αεροδρόμιο στην παλιά Ναυτική Βάση. Το 200 τερματίζει μερικά μίλια αργότερα και μετατρέπεται σε άλλο χωματόδρομο. Αυτή είναι πραγματικά μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή καθώς βρίσκεστε τώρα στο δυτικό καταφύγιο άγριας ζωής. Η βλάστηση φαινόταν επίσης διαφορετική εδώ από τα κεντρικά & ανατολικά μέρη του νησιού.

Περάσαμε με το αυτοκίνητο μέσα από βάλτους με μαγγρόβια, περάσαμε πάνω από μερικές γέφυρες που κατασκεύασε το Πολεμικό Ναυτικό, είδαμε μερικές μαγκόρες και εκατοντάδες μικροσκοπικά καβούρια να τρέχουν στο δρόμο. Τελικά, φτάσαμε στην Green Beach και ο χωματόδρομος χωρίστηκε σε 2 – ένα με κατεύθυνση δεξιά (βόρεια) και ένα αριστερά (νότια). Οδηγήσαμε για λίγο βόρεια και σταθμεύσαμε. Περπατήσαμε μέσα από το ξέφωτο και συναντήσαμε μια απολύτως πεντακάθαρη, γαλήνια, τιρκουάζ λιμνοθάλασσα. Δεν υπήρχαν απολύτως κύματα και κανένα ρεύμα. Αγκυροβολημένα εκατό μέτρα στην ανοικτή θάλασσα πέρα ​​από τους πλωτήρες που σηματοδοτούν την άκρη της περιοχής της παραλίας βρίσκονταν 2 φανταχτερά γιοτ. Έμοιαζε με σκηνή μιας ταινίας από την Καραϊβική – περιμένετε είμαστε στην Καραϊβική, υπενθύμισα γρήγορα στον εαυτό μου! Η παραλία εδώ είναι μεγάλη αλλά πολύ πιο στενή με τη βλάστηση και τη βούρτσα να έρχονται αρκετά κοντά ή μέσα στο νερό σε πολλά σημεία.

Αποφασίσαμε να ελέγξουμε μερικές άλλες τοποθεσίες στην Green Beach πριν οριστικοποιήσουμε πού θα μείνουμε. Πήγαμε μέχρι το βόρειο άκρο, αλλά διαπιστώσαμε ότι στη γωνία του νησιού τα κύματα ήταν πιο ασταθή, οπότε κατευθυνθήκαμε πίσω νότια. Μόλις περάσαμε την αρχική διασταύρωση όπου ο χωματόδρομος χωρίστηκε στα δύο, βρήκαμε ένα περίπτερο στην παραλία όπου στήσαμε το μαγαζί. Αυτό αποδείχθηκε ένα υπέροχο μέρος.

Ανοίξαμε τα πακέτα με αναπνευστήρα και περίμενα τα παιδιά να βγουν έξω. Ωστόσο, καθώς η κόρη μου δεν είχε κολυμπήσει με αναπνευστήρα ποτέ πριν ήθελε να πάει μαζί μου την πρώτη φορά. Ο γιος μου ήθελε επίσης να πάει πρώτος, οπότε αποφασίσαμε ο Kyle & εγώ να κάνουμε την πρώτη εκδρομή. (αμέσως κατάλαβα ότι έπρεπε να είχα αγοράσει 3 σετ!). Ωστόσο, αυτό αποδείχθηκε ότι ήταν ο παράδεισος του αναπνευστήρα για εμάς. Το νερό είναι πολύ ρηχό και χωρίς κύματα ή ρεύμα και οι δύο απλά χαμηλώσαμε το κεφάλι και αρχίσαμε να κολυμπάμε. Αμέσως είδαμε τροπικά ψάρια – μικρά μπλε με κοκκινομάλλες.

Περισσότερη ζωή ψαριών εμφανίστηκε αμέσως καθώς κολυμπούσαμε σε μια μικρή περιοχή υφάλου. Η περιοχή των υφάλων ήταν άφθονη με κοράλλια και βλάστηση, περισσότερη θαλάσσια ζωή όπως αλμπίνο ψάρια, μαύρες αγκαθωτές θαλάσσιες ανεμώνες, τετράψαρα και ακόμη και ένα χέλι. Αυτό μπορεί να μην είναι συναρπαστικό για έναν επαγγελματία ψαροντούφεκο, αλλά αν έχετε μικρά παιδιά, αυτό είναι ένα απίστευτο ξεκίνημα. Πήγαμε 30 γιάρδες ανοιχτά της θάλασσας και βρισκόμασταν μόνο σε 3 ή 4 πόδια ακίνητου νερού. Μετά από λίγο, επιστρέψαμε στη στεριά και ο γιος και η κόρη μου αντάλλαξαν μέρη – η κόρη μου είχε μια έκρηξη!

Στη συνέχεια, επιστρέψαμε για ένα ελαφρύ γεύμα στο διαμέρισμά μας στο Seagate πριν γυρίσουμε και επιστρέψουμε για ένα άλλο απόγευμα, χτυπώντας τα κύματα στο Navio.

Το βράδυ αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το Inn On The Blue Horizon για δείπνο καθώς διαφήμιζαν το “Tapas Night”. Έδωσα στο Inn μια τρομερή κριτική σε ένα προηγούμενο ταξιδιωτικό, αλλά έχοντας περάσει χρόνο στην Ισπανία και μου άρεσε το Tapas, αποφάσισα να δοκιμάσω ξανά. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το Inn είναι πιο όμορφο από πριν και το νέο κυκλικό μπαρ είναι υπέροχο. Ωστόσο, το φαγητό είναι αναμφισβήτητα μέτριο και δεν ταιριάζει με τη ρύθμιση. Και οι Τάπας δεν έμοιαζαν πραγματικά με τους Τάπας όπως τους ήξερα. Ήταν νόστιμα, αλλά μόνο πέντε για να διαλέξετε και όχι ιδιαίτερα ισπανικά. Ήταν πολύ υπερτιμημένες (14 $ για 4 γαρίδες καρύδας – Tapas… Νομίζω όχι). Θα συνιστούσα το Inn για ένα ποτό και την εκπληκτική θέα και το μπαρ, αλλά για οτιδήποτε άλλο, είναι λίγο πολύ υπερεκτιμημένο. Μια γερασμένη βασίλισσα…

Τετάρτη

Το πρωί της Τετάρτης μετά το πρωινό, τα παιδιά κατέβηκαν κάτω για να παίξουν με τις γάτες και τα σκυλιά. Η Πένυ (Ο ιδιοκτήτης της Seagate) είδε την κόρη μου και ρώτησε αν ήθελε να καβαλήσει ένα άλογο από το κατάλυμα. Χρειάζεται να πω περισσοτερα…. Η κόρη μου δέχτηκε με χαρά και ο Ρούμπεν, ένας από τους τεχνίτες της Πένυ, σέλασε ένα άλογο και πήγε την Έμμα για μια βόλτα 15/20 λεπτών στη γειτονιά. Πήγε γύρω από το Φρούριο και μάζεψε επίσης μερικά φρέσκα μάνγκο από δέντρα καθώς περνούσαμε.

Η Έμμα ήταν στον 7ο ουρανό. Η Emma και ο Kyle κατέληξαν γρήγορα στην υπάρχουσα γνώμη μου ότι το Seagate είναι το μόνο σπίτι για εμάς στο Vieques. Δεν μπαίνουμε στον πειρασμό να δοκιμάσουμε οπουδήποτε αλλού.

Το Fortin Conde de Mirasol

Όταν επιστρέψαμε στο Seagate, πήραμε τον Kyle και κατευθυνθήκαμε 2 λεπτά κάτω από το λόφο για να δούμε το El Fortin Conde de Mirasol. Αυτό είναι το τελευταίο φρούριο που χτίστηκε ποτέ από τους Ισπανούς και έχει αναστηλωθεί με τη μορφή τοπικού μουσείου. Μπορείτε να μάθετε πολλά για την ιστορία του Vieques και υπάρχει ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο που περιγράφει την ιστορία λεπτομερώς και παίρνει συνεντεύξεις από πολλούς παλιούς κατοίκους της περιοχής για τις εμπειρίες τους. Το βίντεο δεν είναι πολύ κολακευτικό για τη στρατιωτική ιστορία των αμερικανικών δυνάμεων στο νησί, αλλά αυτό είναι δυστυχώς αλήθεια.

Το Vieques ήταν ένα 100% νησί με κατοίκους παντού. Μια μέρα στη δεκαετία του ’40 εμφανίστηκε ο στρατός, απαλλοτρίωσε τα 2/3 του νησιού δίνοντας συχνά στους ιδιοκτήτες σπιτιού λίγες ώρες για να μετακομίσουν στο κεντρικό 1/3 και τους έδωσαν 50 $ ως αποζημίωση. Από τότε μέχρι το 2003 ήταν μια μακρά σκληρή μάχη για την ανάκτηση του νησιού. Ο στρατός ήταν ένα δίκοπο μαχαίρι – το ένα είναι ότι κράτησε μακριά τους προγραμματιστές και απέτρεψε την εμπορευματοποίηση των Vieques όπως συνέβη με το άλλο κοντά στις Παρθένες Νήσους (το Vieques ανήκει στο Πουέρτο Ρίκο αλλά γεωγραφικά είναι μέρος των Παρθένων Νήσων).

Από την άλλη πλευρά, θα έκαναν βομβαρδισμούς σε μέρη του νησιού, θα εξασκούσαν εισβολές και θα άφηναν πίσω τους στρατιωτικά σκουπίδια, όπως μη εκραγμένα πυρομαχικά, όταν έφευγαν. Όλοι χάρηκαν που τους είδαν να φεύγουν το 2003 με τις περισσότερες στρατιωτικές περιοχές να περνούν στην Επιτροπή Άγριας Ζωής. Από μία άποψη, είναι καλό, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του νησιού εξακολουθεί να παραμένει εκτός ορίων για τους ντόπιους και τους παραθεριστές, ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά όπου πολλές από τις καλύτερες παραλίες παραμένουν εκτός ορίων. Ένα επιχείρημα είναι ότι τα πρώην πεδία βομβαρδισμών παραμένουν επικίνδυνα με εναπομείναν διατάγματα, αλλά με την παράδοση στην Επιτροπή Άγριας Ζωής, αυτό απλώς επιβράδυνε τον καθαρισμό. Η γνώμη για το νησί είναι ακόμα λίγο ξινή για το WC, το να μην έχεις στρατό είναι καλό, αλλά τα πράγματα δεν είναι ακόμα τέλεια! Αρκετά πολιτική – περισσότερο ταξιδιωτικό, παρακαλώ.

Μυστική Παραλία

Όταν κάναμε ιππασία νωρίτερα ο Ρούμπεν μας είχε συστήσει έναν καλλιτέχνη που έχει ένα μικρό μαγαζί δίπλα στο Seagate. Μιλώντας με τον καλλιτέχνη έτυχε να αναφέρει την τοποθεσία της Μυστικής Παραλίας. Αυτό δεν σημειώνεται σε κανένα χάρτη, κάτι που εξηγεί γιατί είναι μυστικό. Ωστόσο, επιτρέψτε μου να μοιραστώ το μυστικό αυτής της ερημικής παραλίας. Ακολουθήστε τον χωματόδρομο Camp Garcia σαν να πηγαίνατε σε παραλίες Red & Blue. Οδηγήστε δίπλα από το Red για λίγα λεπτά και ακολουθήστε τον πρώτο χωματόδρομο στα δεξιά.

Θα ξέρετε ότι έχετε το σωστό, καθώς είναι ο μόνος δρόμος που σηματοδοτείται από δύο κάδους απορριμμάτων – μαύρου και μπλε χρώματος. Αυτή είναι μια υπέροχη ήσυχη παραλία ιδανική για κολύμπι. Προσπαθήσαμε να κάνουμε κολύμβηση με αναπνευστήρα, αλλά αυτή τη μέρα το νερό ήταν λίγο αμμώδες, οπότε αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε λίγο πιο κάτω στο Blue Beach για να κάνουμε αναπνευστήρα. Η Blue Beach ήταν πολύ πιο ήρεμη, αλλά οι παλίρροιες είχαν τοποθετήσει ένα μάτσο φύκια ακριβώς εκεί που βρισκόταν ο θησαυρός των οστράκων που βρήκαμε τις προάλλες.

Παρατηρήσαμε και πάλι κάποιους ανθρώπους να περπατούν και να κολυμπούν προς το νησί λίγο μακριά από τη θάλασσα. Τα παιδιά προσπάθησαν να με κάνουν να τα πάρω, αλλά ήμουν φοβισμένος για την απόσταση και αποφάσισα να μην την πάρω. Μάλλον θα ήταν εντάξει, αλλά σκέφτηκα καλύτερα ασφαλές παρά συγγνώμη. Μιλήσαμε με μερικούς ανθρώπους στο δρόμο της επιστροφής που είπαν ότι θα μπορούσατε να περπατήσετε σε όλη τη διαδρομή πάνω από τον πυθμένα του θαλάσσιου χόρτου. Κάναμε αναπνευστήρα όπου ο αμμώδης βυθός μετατράπηκε σε θαλάσσιο γρασίδι και ήταν πεντακάθαρος σε βάθος περίπου 6 ή 7 πόδια. Το θαλάσσιο χόρτο ήταν ενδιαφέρον και υπήρχε μια αφθονία φυτικής ζωής που φύτρωνε μέσα σε αυτό που ήταν τόσο αιχμηρό να παρατηρηθεί.

Μετά από αυτό, κατευθυνθήκαμε για ένα σύντομο μεσημεριανό διάλειμμα με ορεκτικά στο Bananas πριν επιστρέψουμε στο Navio για κάποιο υποχρεωτικό κύμα που χτυπούσε τα παιδιά.

Εκείνο το βράδυ τα παιδιά μου λαχταρούσαν Thai Curry στο Trade Winds, οπότε υποκλίθηκα στην πλειοψηφία και επιστρέψαμε εκεί γύρω στις 8.30 μ.μ. Ήταν γεμάτο αφού η Τετάρτη ήταν μια ξεχωριστή βραδιά για αστακούς και μας είπαν ότι θα περιμέναμε αρκετά για ένα τραπέζι. Απτόητοι παρατηρήσαμε ότι ο χώρος του μπαρ ήταν άδειος και ρωτήσαμε αν μπορούσαμε να δειπνήσουμε εκεί. Αυτό δεν ήταν πρόβλημα, οπότε το δείπνο με 2 κάρυ και ένα υπέροχο κοτόπουλο Mofongo για μένα μας γέμισε υπέροχα. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν σχεδόν 10 και ήμασταν όλοι νικημένοι. Κατευθυνθήκαμε προς το σπίτι και τα παιδιά κοιμήθηκαν μόλις το κεφάλι τους χτύπησε το μαξιλάρι

Πέμπτη

Απρόθυμα, φτάσαμε στις τελευταίες 2 ημέρες μας στο Vieques και έχουν αρχίσει να γίνονται σκέψεις αποχώρησης. Από μια ιδιοτροπία, αποφάσισα να ρωτήσω τα παιδιά αν ήθελαν να πετάξουν πίσω στο Fajardo αντί να περάσουν από τον αγώνα βοοειδών στον τερματικό σταθμό των φέρι. Όπως είπαμε νωρίτερα η βόλτα με το σκάφος είναι ωραία, αλλά η ουρά και η επιβίβαση είναι τρελή. Τηλεφωνήσαμε στην Vieques Air Link και είπαν ότι μπορούσαμε να πετάξουμε στο Fajardo για 23 $ το καθένα! Τι ευκαιρία – σχεδόν σαν μια δωρεάν βόλτα στον εκθεσιακό χώρο που μπορείς να ανέβεις με ένα μικρό στροβιλοκινητήρα και να δεις ωραία θέα στο Vieques. Κάναμε κρατήσεις για μεσημεριανό Σάββατο – νομίζω ότι η πτήση είναι κατ’ απαίτηση και θα ικανοποιήσει το πρόγραμμά σας!

Το πρωί της Πέμπτης αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε λίγο περισσότερο το νησί που δεν είχαμε δει και ήθελα επίσης να δείξω στον Kyle τα φανταχτερά σπίτια Έμμα και που είχαμε δει νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα. Ενώ βρισκόμασταν στο Φορτ την προηγούμενη μέρα είχαμε αγοράσει επίσης ένα εξαιρετικό βιβλίο με σκληρό εξώφυλλο που λεγόταν  Vieques  του Gerald Singer. Αυτό είναι ένα σχετικά νέο βιβλίο και είναι ένα υπέροχο φωτογραφικό δοκίμιο και ιστορία του Vieques, ειδικά από την άποψη του Vieques. Θα συνιστούσα αυτό το βιβλίο σε όποιον θέλει να μάθει περισσότερα για το νησί και έχει επίσης μερικές εκπληκτικές φωτογραφίες σχεδόν παντού στο νησί.

Playa Grande Sugar Estate

Το είχα διαβάσει το προηγούμενο βράδυ και περιγράφει λεπτομερώς μερικές νέες παραλίες κάπως έξω από την πεπατημένη που μου άρεσε να εξερευνήσω. Έχει επίσης οδηγίες για μερικά παλιά ερείπια μιας από τις αρχικές φυτείες ζάχαρης – Playa Grande Sugar Estate.

Ξεκινήσαμε παίρνοντας τον πίσω δρόμο προς την Esperanza (995, 201 & 996), σταματώντας για να κινηματογραφήσουμε και να φωτογραφίσουμε μερικά από τα υπέροχα σπίτια και ξενοδοχεία. Σε πολλά σημεία του δρόμου, υπήρχαν στριμωγμένα μάνγκο που είχαν πέσει από δέντρα. Αποφασίσαμε να σταματήσουμε και να διαλέξουμε μερικά άγρια ​​για τον εαυτό μας καθώς τόσα πολλά φαινόταν ότι θα πήγαιναν χαμένα. Πήδηξα και μάδησα μερικά. Ο Kyle αποφάσισε να με κινηματογραφήσει κάνοντας αυτό και αμέσως ένας έπεσε από το δέντρο και προσγειώθηκε κατευθείαν στο κεφάλι μου – προς μεγάλη διασκέδαση των παιδιών.

Στη συνέχεια σταματήσαμε στην Esperanza και επισκεφτήκαμε το Vieques Historical Trust by Bananas, το οποίο υπερηφανεύεται ότι είναι το μικρότερο ενυδρείο στον κόσμο. Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και έχει μερικές δεξαμενές θαλάσσιας ζωής και μερικές εκθεσιακές αίθουσες στο νησί. Υπάρχει επίσης ένα ωραίο κατάστημα με είδη δώρων. Το Vieques Historical trust λειτουργεί και ως Internet Café, μείον τον καφέ. Μπορείτε να νοικιάσετε υπολογιστές τη μισή ώρα για 3 $ ή να έχετε WIFI στην ίδια τιμή για μια ώρα.

Παραλία «Μαύρη Άμμος».

Μετά από αυτό, αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να βρούμε την παραλία Black Sand. Αυτή η παραλία ονομάζεται Μαύρη, όχι λόγω της στρατιωτικής σύμβασης ονομασίας των χρωμάτων, αλλά στην πραγματικότητα, επειδή είναι μια παραλία με μαύρη άμμο. Η άμμος είναι στην πραγματικότητα μαγνητίτης και αν έχετε μαγνήτη μαζί σας η άμμος θα κολλήσει πάνω του. Το βιβλίο του Gerald Singer  έδωσε ακριβείς οδηγίες και σταματήσαμε 50 γιάρδες νότια στο 201 μετά την έξοδο από την Esperanza στο 996.

Το βιβλίο λέγεται ότι ακολουθεί μια παλιά Quebrada (Dry River κοίτη) για μισό μίλι μέχρι την παραλία Black. Σημείωσε ότι η κοίτη του ποταμού μπορεί να αρχίσει να έχει λίγο νερό εάν βρέξει. Δυστυχώς στη δική μας περίπτωση είχε βρέξει λίγο και όσο προχωρούσαμε γινόταν πιο νερουλός. Είναι μια ωραία πεζοπορία όμως και περνάς περισσότερα δέντρα μάνγκο και καρύδας. Μερικές καρύδες είχαν πέσει στο έδαφος και είχαν ριζώσει και άνθησαν. Θα ήθελα πολύ να πάρω ένα πίσω στο Χιούστον και να καλλιεργήσω το δικό μας δέντρο καρύδας Vieques, αλλά ήταν πολύ ανέφικτο. Επίσης δυστυχώς αφού φτάσαμε σε απόσταση 25 μέτρων από την παραλία συναντήσαμε μια αδιάβατη μικρή λίμνη. Απρόθυμα, αναγκαστήκαμε να γυρίσουμε και να αποσυρθούμε στο αυτοκίνητο.

Άλλη μια ταξιδιωτική συμβουλή οδήγησης αυτοκινήτου για τον Vieques. Αν ποτέ σας κουράζει η συνεχής επιλογή ραδιοφωνικών σταθμών του Πουέρτο Ρίκο στα ισπανικά, διαπιστώσαμε ότι στο Vieques μπορείτε να παραλάβετε σταθμούς από το St. Croix. Καταλήξαμε μόνιμα συντονισμένοι σε 96,1 FM Mongoose / Pirate Radio. Μεταδίδει μια επιλογή από ρετρό ροκ από τη δεκαετία του ’70 έως τη δεκαετία του ’90 – ιδανική για όσους από εμάς αποφοίτησαν στη δεκαετία του ’80! Ακούγοντας τον DJ να μιλάει αγγλικά και όλες τις διαφημίσεις για τις τοπικές επιχειρήσεις του St. Croix & St. Thomas είναι υπέροχο. Καθώς το γράφω στο τέλος της ημέρας με μια δροσερή μπύρα στο αίθριο του Seagate στον ήσυχο νυχτερινό αέρα, παίζουν Stairway to Heaven – αχ η Καραϊβική και οι Led Zep! Φανταστείτε την εικόνα.

Επιστρέψαμε νωρίτερα την ημέρα, μετά από τη Μαύρη Παραλία νωρίτερα, συνεχίσαμε στη συνέχεια 995 προς την Playa Grande. Αυτή είναι μια μεγάλη ανεμοδαρμένη παραλία και έχει μερικά μεγάλα κύματα που πέφτουν στην ακτή, μερικές φορές πάνω από μερικές βραχώδεις εξάρσεις. Αυτή τη μέρα, ήταν όμορφο για θέαμα, αλλά δεν ήταν κατάλληλο για κολύμπι ή κολύμβηση με αναπνευστήρα, έτσι επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε προς το τέλος του 995.

Ακριβώς εκεί που σταματά ο δρόμος, το Πολεμικό Ναυτικό έχει κατασκευάσει έναν σταθμό κατασκοπείας ραντάρ – ROTHR (Relocatable Over The Horizon Radar). Αυτός ο σταθμός έχει σχεδιαστεί ως μέρος του πολέμου κατά των ναρκωτικών και για να ακούει ομάδες ανταρτών της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής. Μπορείτε να ρίξετε μια γεύση από αυτήν την εγκατάσταση αν στρίψετε δεξιά όταν τελειώνει το 995 και κατευθυνθείτε σε έναν πλακόστρωτο δρόμο που περνά πάνω από την οροσειρά Vieques και βγαίνει κοντά στην προβλήτα κουνουπιών στη βόρεια πλευρά του νησιού.

Ήταν ο Μπέι

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε κάποιο απλό R&R καθώς τρέχαμε όλη την εβδομάδα. Η Πέμπτη ήταν επίσης το ταξίδι μας για το διάσημο ταξίδι Bio Bay, οπότε αποφασίσαμε να χαλαρώσουμε πίσω στο Seagate το απόγευμα πριν από το ταξίδι. Κλείσαμε με το Island Adventures (787 741 0720). Αυτή είναι η αρχική εταιρεία Bio Bay, αν και έχουν εμφανιστεί περισσότερες με τα χρόνια. Αλλού, μπορείτε επίσης να νοικιάσετε  καγιάκ για ξενάγηση. Το Island Adventures έχει μια πιο επαγγελματική οργάνωση και βρίσκεται κοντά στο Inn on The Blue Horizon & Hacienda Tamarindo στην Rt. 996.

Κάναμε check in στις 6:45 μ.μ. και κοστίζει 30 $ ανά ενήλικα και 15 $ ανά παιδί. Η εγκατάστασή τους διαθέτει ένα κατάστημα με σουβενίρ και προσφέρει μια τακτοποιημένη λάμψη στα σκοτεινά πουκάμισα Bio Bay για 15 $ μαζί με άλλα δώρα. Στην περιοχή αναμονής, υπάρχουν επίσης μερικές εκπαιδευτικές ταινίες που παίζονται για τον κόλπο. Όταν έγινε έλεγχος σε όλους, επιβιβαστήκαμε σε ένα μεγάλο κίτρινο σχολικό λεωφορείο για τη διαδρομή 10 λεπτών στον κόλπο. Καθώς ταξιδεύαμε, οι ξεναγοί απάντησαν σε διάφορες ερωτήσεις από τους επισκέπτες στον κόλπο. Περάσαμε με ένα ηλεκτρικό πλωτήριο μέχρι τη μέση του κόλπου και ρίξαμε άγκυρα.

Στη συνέχεια, μας επετράπη να πηδήξουμε με όλα τα παιδιά 12 ετών και κάτω που έπρεπε να φορέσουμε σωσίβια και οι ενήλικες μια μικρή αιωρούμενη ζώνη γύρω από τη μέση. Όταν πηδάτε στο νερό εκρήγνυται σε μπλε φως νέον. Είναι τρομερή βιασύνη και όλοι πλατσουρίζουν σαν 5χρονα. Το νερό είναι ζεστό και ήρεμο – μπορεί να είναι λίγο ανησυχητικό για τα μικρά να μπουν στο νερό στο σκοτάδι, αλλά είναι απολύτως ασφαλές.

Μπορείτε να μείνετε μέσα για περίπου 20 λεπτά και μετά να επιβιβαστείτε ξανά στο σκάφος. Ως ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, ιδιαίτερα τη νύχτα που ήμασταν εκεί, ήταν ότι ήταν μια νύχτα χωρίς σύννεφα. Η θέα των αστεριών ήταν εκπληκτική και δεν θυμάμαι ποτέ να έχω δει τόσα πολλά ταυτόχρονα τόσο κρυστάλλινα. Ο οδηγός είχε έναν ισχυρό δείκτη λέιζερ και επισήμανε επίσης τους διάφορους αστερισμούς, τον Πλανήτη Δία, τον Γαλαξία και πολλά άλλα πράγματα. Αυτό ήταν πραγματικά προσεγμένο.

Στη συνέχεια, όταν τελειώσαμε γύρω στις 9 πήγαμε στο Bananas για δείπνο αργά. Σημειώστε ότι τα περισσότερα εστιατόρια κλείνουν στις 10 μ.μ., επομένως οι κουζίνες κλείνουν γύρω στις 21.30. Η κουζίνα με μπανάνες παραμένει ανοιχτή μέχρι τις 21:45 και μέχρι τη 1 π.μ. στο μπαρ/χώρο φαγητού, επομένως αυτό είναι ένα από τα λίγα μέρη που μπορείτε να φάτε και να πιείτε μέχρι αργά.

Παρασκευή

Το επόμενο πρωί η Έμμα ήθελε να πάει ξανά για ιππασία, οπότε βρήκαμε τον Ρούμπεν και ρωτήσαμε ευγενικά αν αυτό θα ήταν δυνατό. Είπε ότι δεν θα ήταν πρόβλημα και τοποθέτησε ένα από τα άλογα και πήρε την Έμμα για άλλη μια βόλτα. Φρόντισα να τον δώσαμε καλά. Στη συνέχεια, ο γιος μου με παρακάλεσε να επιστρέψω στο Vieques Historical Trust Internet Café. Ήταν εκτός σύνδεσης για μια εβδομάδα και δυσκολευόταν να το αντιμετωπίσει!

Αποφασίσαμε να πάμε εκεί και περάσαμε το υπόλοιπο πρωί εκεί. Για μεσημεριανό, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε κάπου καινούργιο και πήγαμε δίπλα από το Bananas στο Bili. Το Bili είναι αρκετά παρόμοιο αλλά λίγο πιο πολυτελές. Έχουν ένα ευρύ και ποικίλο μενού και απολαύσαμε πραγματικά το μεσημεριανό μας εκεί. Μόλις τελείωσε το μεσημεριανό γεύμα, ήρθε και πάλι η ώρα της παραλίας. Τα παιδιά επέλεξαν ξανά το Navio, οπότε πήγαμε πάλι εκεί. Ήταν τώρα που είχαμε τη μία «δυσάρεστη» στιγμή του ταξιδιού μας.

Το Navio ήταν αρκετά ήσυχο. Ωστόσο, υπήρχε μια ομάδα που αποτελούνταν από μια μαμά και έναν μπαμπά με δύο έφηβα παιδιά με αυτό που κατάλαβα ότι ήταν οι φίλοι/φίλες των εφήβων. Τα παιδιά ήταν ντυμένα, αλλά η μαμά και ο μπαμπάς ήταν εντελώς γυμνοί (και δεν ήταν ωραίο θέαμα αν το διαβάζετε!). Δεν είμαι περήφανος, αλλά υπάρχει χρόνος και τόπος για όλα. Το να είσαι γυμνός σε μια δημόσια οικογενειακή παραλία στο Vieques δεν είναι ένα από αυτά. Επιπλέον πιστεύω ότι είναι και παράνομο.

Σε κάθε περίπτωση, η μαμά και ο μπαμπάς τριγυρνούσαν στο σερφ σαν ένα ζευγάρι γερασμένων χίπις. Τα παιδιά μου ήταν αναστατωμένα. Άρχισα να ρίχνω βρώμικα βλέμματα στην ομάδα και τελικά έφυγαν. Δεν μπορώ να φανταστώ τι ένιωσαν τα παιδιά του ενήλικα – το να είσαι με την κοπέλα/το φίλο σου ενώ οι γονείς σου τριγυρνούν με το κοστούμι γενεθλίων τους πρέπει να είναι ντροπιαστικό. Σε κάθε περίπτωση, μόλις έφυγαν, καταλήξαμε να περάσουμε άλλη μια υπέροχη στιγμή στο Navio. Καθώς αυτή ήταν η τελευταία μας μέρα, ήθελα επίσης να ρίξω μια ματιά στο Media Luna στο οποίο δεν είχαμε πάει ακόμα, οπότε πήγαμε εκεί. Αυτή είναι μια πολύ ωραία παραλία και είναι μεγάλη, ήρεμη και ιδανική για κολύμπι.

Το βράδυ αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το Crows Nest (787 741 0011) για δείπνο. Βρίσκεται στην Rt. 201 στη μέση του νησιού. Είναι ένα υπέροχο μέρος και έχει ένα πολύ ωραίο εστιατόριο με μπριζόλες και αστακούς. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι ο ιστότοπός τους διαφημίζει ένα παιδικό μενού, αλλά όταν φτάσαμε εκεί διαπιστώσαμε ότι είχε διακοπεί. Ωστόσο, τα παιδιά βρήκαν κάτι που τους άρεσε στο μενού των ενηλίκων και επίσης ξεπέρασαν τα υπέροχα επιδόρπια. Το εστιατόριο με μπριζόλες βρίσκεται ψηλότερα και προσφέρει ωραία θέα. Κάτω από αυτό δίπλα στην πισίνα του ξενοδοχείου βρίσκεται ένα πιο χαλαρό εστιατόριο που πρέπει να δοκιμάσουμε στο επόμενο ταξίδι μας. Μέχρι το τέλος του δείπνου, τα παιδιά ήταν εξαντλημένα και ήταν η τελευταία μας νύχτα, επιστρέψαμε για να ετοιμάσουμε τα πράγματα πριν πετάξουμε έξω την επόμενη μέρα.

Σάββατο

Ώρα να φύγουμε από τον Vieques. Αυτό αποδείχτηκε πολύ σημαντικό καθώς τα παιδιά ήταν τόσο στο σπίτι και ερωτευμένα με το νησί. Ωστόσο, αυτό μετριάστηκε ελαφρώς γνωρίζοντας ότι επρόκειτο να πετάξουν με ένα μικρό αεροπλάνο για πρώτη φορά. Πρώτα, πήγαμε στο Marco’s για να ρίξουμε το τζιπ μας και προς ευχάριστη έκπληξή μας όταν ρωτήσαμε αν μπορούσαμε να φτάσουμε στο αεροδρόμιο απλά είπαν να πάρουμε το τζιπ και να το παρκάρουμε εκεί, αφήνοντας τα κλειδιά κάτω από το κάθισμα! Φύγαμε λοιπόν.

Μόλις μπήκαμε στο αεροδρόμιο, κάναμε check in Vieques Airlink, πληρώσαμε τα εισιτήριά μας και, στη συνέχεια, μας είπαν, καθώς όλοι όσοι είχαν κάνει κράτηση είχαν φτάσει ότι θα απογειωθούμε αμέσως. Αυτό ήταν ωραίο και θα μας εξοικονομούσε 30 λεπτά αναμονής. Η βόλτα με το αεροπλάνο κατέληξε να είναι πολύ δροσερή και μας έδωσε την ευκαιρία να τραβήξουμε μερικές ωραίες εναέριες απόψεις του νησιού πριν προσγειωθούμε 10 λεπτά αργότερα στο Fajardo. Και έτσι τελειώνει ένα υπέροχο ταξίδι στο Vieques. Θα επιστρέψουμε σύντομα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *